נסגר מחוסר ראיות התיק נגד עו"ד אורי מסר בפרשת מרכז ההשקעות

הפרקליטות: לא נמצאו די ראיות להוכיח כי אהוד אולמרט ועו"ד אורי מסר פעלו במסגרת יחסים של נותן ולוקח שוחד ■ ראש הממשלה לשעבר מואשם בפרשה זו במירמה והפרת אמונים בשל היותו איש ציבור

פרקליטות מחוז ירושלים סגרה את תיק החקירה נגד עו"ד אורי מסר בגין מעורבותו בפרשת מרכז ההשקעות, וזאת מחוסר ראיות מספיקות. הודעה בנושא נמסרה לפרקליטו, עו"ד שמעון דולן.

מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע בשעתו כי לא יעסוק בעניינו של מסר, שכן רעייתו, דידי לחמן-מסר, שימשה במשך שנים כמשנה ליועמ"ש, ההחלטה התקבלה על-ידי פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, על דעת פרקליט המדינה, משה לדור, והמשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר.

מחומר החקירה עולה כי בתקופה שאהוד אולמרט כיהן כשר התמ"ת, הממונה בין השאר על מרכז ההשקעות, ייצג עו"ד מסר לקוחות עסקיים במגעיהם עם מרכז ההשקעות. בחלק מהמקרים מסר הוא שפנה ללקוחות האמורים והציע את שירותיו. מסר דאג להפגיש בין לקוחותיו לאולמרט.

החקירה העלתה כי אולמרט התערב לטובת לקוחותיו של מסר, בכך שקיבל החלטות בנושאים מהותיים בעניינם, ולעיתים אף שינה לטובתם החלטות שקיבלו הגורמים המקצועיים. כל זאת בשעה שהיו יחסי חברות קרובים בין מסר לאולמרט.

לאחר בחינת הראיות, ובכלל זה חומר שהתקבל בימים האחרונים מחקירה משלימה שערכה המשטרה, לא נמצאו די ראיות להוכיח כי אולמרט ומסר פעלו במסגרת יחסים של נותן ולוקח שוחד.

באשר לעבירה של מירמה והפרת אמונים (בה מואשם אולמרט בפרשה זו נוכח ניגוד העניינים החריף בו היה מצוי), בפרקליטות סבורים כי יש שורה של אבחנות המצדיקות להעמיד לדין את עובד הציבור אך לא את האזרח: עבירת הפרת האמונים מכוונת בראש ובראשונה כלפי עובד הציבור; על התביעה להוכיח למשל כי האזרח היה מודע לטיב התנהלותו של עובד הציבור בקשר לביצוע העבירה; היעדר מרכיב חומרה נוסף, כגון שהאזרח מודע לכך שעובד הציבור סטה מן השורה למענו, או שנוצר ביניהם קשר פלילי מוקדם; פערי המידע בין מסר לאולמרט שהחלישו את מודעותו של מסר לעבירה.

בנוגע לעובדה שמסר היה שותף לעבירות הקשורות להחזקת ה"קופה הסודית" עבור אולמרט, היה ספק אם מעשי מסר היוו עבירה פלילית, שכן הוא אינו עובד ציבור ולא היה מעורב בדרך קבלת הכספים ממשה טלנסקי.

פרקליטיו של אורי מסר, עוה"ד שמעון דולן וצבי אגמון, מסרו בתגובה: "כפי שלא נגררנו להגיב מתחילת הפרשה כאשר פורסמו ידיעות שונות בעניינו של אורי מסר, גם כעת אין אנו מתכוונים להגיב לגופו של עניין בנושא ומקבלים בברכה את החלטת הפרקליטות".