אישום: חברת המילטון זייפה אישורי תו תקן למוצרי החשמל שייבאה

חברת המילטון חשמל ואפרים אהרוני, האחראי על הייבוא בחברה, מואשמים בשחרור מוצרי חשמל מפיקוח המכס באמצעות אישורים מזויפים של מכון התקנים

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד חברת המילטון חשמל ואלקטרוניקה מראשון-לציון, העוסקת במסחר קמעונאי במכשירי חשמל וגז, ונגד אפרים אהרוני, האחראי על הייבוא בחברה, בגין שחרור מוצרי חשמל מפיקוח המכס, באמצעות אישורים מזויפים של מכון התקנים.

עו"ד שלומי קלימיאן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים טוען בכתב האישום כי בשנים 2005-2007 ייבאו המילטון ואהרוני ושיחררו מפיקוח המכס עשרות אלפי מוצרי חשמל ביתיים שונים, ובהם מערבלי מזון, מכשירי טוסטר אובן, DVD, מצנמים, מחבתות חשמליים, קומקומים ועוד.

לצורך שחרורם מחוייב היבואן להגיש רשימון שחרור מהמכס ולצרף לו, בין היתר, אישור מכון התקנים, לפיו מוצרי החשמל המיובאים מתאימים לדרישות התקן הישראלי, במטרה להבטיח את תקינותם, בטיחותם והתאמתם לשימוש בישראל.

לפי כתב האישום, אהרוני זייף 24 אישורים של מכון התקנים, כשלשם כך הוא נטל אישורים קודמים ותקניים של מכון התקנים שהוצאו כדין לחברה, השאיר את מספרי האישורים על כנם ושינה את תוכנם בהתאם לנתוני המשלוחים אותם רצה לשחרר. בשני מקרים נוספים הוא עשה שימוש חוזר, שלא כדין, באישורים קודמים ותקניים מבלי לשנות את פרטיהם, וכך שיחרר שני משלוחי ייבוא נוספים מהמכס.

עוד לפי כתב האישום, ב-3 הזדמנויות שונות הגישו המילטון ואהרוני לרשויות המכס רשימוני ייצוא, שכללו הצהרה כוזבת על השבת טובין שלא אושרו על-ידי מכון התקנים. בפועל, לא ייצאו הנאשמים לגורמים בחו"ל טובין כלשהם ומכרו אותם בארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית.