רבוע כחול משקיעה 2 מיליון שקל בפתיחת "מגה באינטרנט"

למרות ניסיונות כושלים בעבר ועל אף נתונים לפיהם רק 1% ממשקי-הבית בישראל רוכשים מזון באינטרנט - ברבוע כחול צופים כי ב-3 השנים הקרובות יגיעו המכירות באינטרנט לכ-120 מיליון שקל בשנה

רשת רבוע כחול מנסה שוב להיכנס לזירת הקמעונאות באינטרנט. הרשת הכריזה היום (בק) על השקת "מגה באינטרנט" - ערוץ קניות הכולל בתוכו חנות מקוונת ואתר תוכן אינטראקטיבי, בעלות של כ-2 מיליון שקל.

ברבוע כחול צופים כי הערוץ החדש יהווה פלטפורמה שיווקית נוספת לרשתות הקיימות בחברה: מגה, מגה בעיר ומגה בול; וכן ימנף את רכישה של מוצרי קבוצת BEE קמעונאות שבבעלות רבוע כחול, הכוללת בתוכה את רשתות "כפר השעשועים", "ששת", "ד"ר בייבי", "ורדינון", "נעמן", "רב-קט" ו"הכל בדולר".

על-פי נתוני נילסן, למעלה מ-60% מהגולשים באינטרנט בעולם המערבי רוכשים בקביעות ברשת האינטרנט, והיקף הרכישה החודשי באתרים בישראל מסתכם בכ-100 מיליון שקל. עם זאת, עיקר הרכישות מתבצעות בתחום מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומחשבים, ורק 1% ממשקי-הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט.

בעבר היו ניסיונות מצד רשתות השיווק שופרסל ורבוע כחול לפתח זירת מסחר באינטרנט, אולם הנתונים מוכיחים כי עד כה העדיף הציבור למשש את הסחורה במדפים, וכאמור רק אחוז אחד ממשקי-הבית בישראל ביצע קנייה מקוונת מרשתות השיווק.

רבוע כחול עצמה השקיעה בשנת 2001 כ-2.5 מיליון דולר בערוץ מכירה ישיר באינטרנט תחת המותג BLUE CENTER. יורם דר, שהיה בזמנו מנכ"ל רבוע כחול, אף חזה כי הערוץ יגיע עד סוף 2002 להיקף פעילות של כ-70 מיליון שקל. אולם תחזיות לחוד ומציאות לחוד, ומאז עד היום נכשלו הרשתות השונות בזירת המסחר המקוון.

ברבוע כחול אומרים היום (ב') כי המותג המדשדש BLUE CENTER יימחק, וטוענים כי למיזם החדש יש כיום סיכויים טובים יותר, מאחר שרמת המחירים בחנות המקוונת תהיה זהה לרמת המחירים בסניפים בשטח - בניגוד לעבר, אז המחירים באונליין היו יקרים יותר. ברבוע כחול גם מביעים אופטימיות וגורסים כי סל הקנייה באינטרנט יהיה גבוה יותר מסל הקניות הרגיל, ויעמוד על כ-500 שקל.

לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, "השקת תת-הרשת החדשה 'מגה באינטרנט' הינה המשך ישיר למהלכים האסטרטגיים בהם נקטנו מתחילת השנה, ותואמת את חזון הריבוע הכחול להיות קבוצת הקמעונאות המובילה בישראל. אנו צופים כי ב-3 השנים הקרובות יוכפלו המכירות פי 4 ויגיעו לכ-120 מיליון שקל בשנה וכ-25,000 משתמשים בחודש".

במסגרת פיתוח הרשת הורחבו אזורי החלוקה של השירות, הכוללים כרגע אזורים נבחרים בצפון הארץ, השרון, גוש דן ואזור השפלה לרבות ירושלים, ובאזורים נוספים בדרום לרבות באר-שבע ואילת. במקביל עובה מוקד התמיכה הטלפוני במטרה לתת סיוע לגולשים.