משרד התקשורת: חיוג למספרי 1-800 מהסלולר לא יחוייב בתשלום

כיום המתקשר ממספר זה מהסלולרי משלם עבור השירות סכום של עד 22 אגורות ■ צרכנים רבים סבורים בטעות כי 1-800 הוא שירות חינם למתקשר בין אם ביצע את השיחה מרשת נייחת ובין אם מרשת סלולרית

משרד התקשורת פירסם הוראות בנושא שיחת חינם (1-800 או 1-801) - התיקון ייכנס לתוקף ב-28 במארס 2010. עם כניסת ההסדר לתוקף, כל מתקשר מרשת נייחת או סלולרית לשירות "שיחת חינם".

נכון להיום, שירות "שיחת חינם", באמצעות חיוג למספרי 1-800 או 1-801, הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד.

עד כה סיפקו את השירות בזק ומפעילים פנים-ארציים נייחים, וכעת, במגמה להגביר את התחרות בתחום, מאפשר משרד התקשורת לכלל המפעילים הנייחים והסלולרים לספק את השירות. כיום המתקשר מרשת סלולרית משלם עבור השירות סכום של עד 22 אגורות (לא כולל מע"מ) לכל דקת שיחה.

מאחר שבמקור הושק שירות 1-800 כשירות שיחת חינם ברשת נייחת, צרכנים רבים סבורים בטעות כי שירות 1-800 הנו שירות חינם למתקשר, בין אם ביצע את השיחה מרשת נייחת בין אם מרשת סלולרית.

עובדה זו גורמת לחוסר שקיפות עבור מנוי המתקשר מרשת סלולרית.