פלאפון: רכישת מירס על ידינו לא מסוכנת לתחרות

גם מוטורולה העולמית מנסה להפעיל את כל כובד משקלה על מנת שהעסקה תאושר וזאת משום שהפערים בין ההצעות של פלאפון ושל פטריק דרהי גבוהים מדי והיא לא מוכנה להתפשר על עשרות מיליוני דולרים

יו"ר דירקטוריון בזק שלמה רודב ומנכ"ל פלאפון גיל שרון נפגשו בשבוע שעבר עם מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, ואנשי משרדו, במטרה לדון עימם על האפשרות שפלאפון תרכוש את חברת מירס. רודב ושרון הגיעו לפגישה על רקע התנגדות משרד התקשורת לכך שפלאפון תרכוש את מירס, כשהשניים הציגו בפני אנשי משרד התקשורת שורה של טיעונים מדוע עסקת מירס לא תפגע בתחרות בשוק הסלולרי, כפי שחוששים במשרד.

במקביל, מנסה גם מוטורולה העולמית להפעיל את כל כובד משקלה על מנת שהעסקה תאושר וזאת משום שהפערים בין ההצעות גבוהים מדי והיא לא מוכנה להתפשר על עשרות מיליוני דולרים בין ההצעה של פלאפון שמוערכת בכ-240 מיליון דולר לבין ההצעות האחרות של פטריק דרהי, שעומדת על 160 מיליון דולר, ושל איש העסקים חזי בצלאל, שמדבר על מחירים פחות או יותר באותה רמה. ל"גלובס" נודע כי מוטורולה העולמית חוששת מפני מצב שבו כניסת מפעילי MVNO (מפעילי סלולר וירטואליים) לשוק תביא לכך שמחירה של מירס יילך ויירד כי האטרקטיביות שלה תפחת על רקע הרחבת התחרות בשוק הסלולר. לכן, כל עוד ההצעה של פלאפון עומדת על הפרק והיא לא מצליחה לחלץ את התוספת מהמתחרים, היא ממשיכה לנסות לקבל את הסכמת משרד התקשורת לעסקה זו.

רודב ושרון טענו שהתפיסה של איבוד מתחרה פוטנציאלי היא לא רלוונטית במקרה של מירס משום ששוק הסלולר ניצב בפני הרחבת התחרות ולכן, לכאורה, מתייתרת העמדה הגורסת שמתחרה פוטנציאלי ייעלם ולא ייכנס לשוק. מפלאפון ומבזק סירבו להגיב.