עובדי הטלוויזיה החינוכית: "רוח היצירה התחלפה בחשש ופחד"

עובדי הטלוויזיה נגד יפה ויגודסקי: מגמדת את העובדים ומקומם כחלק מרכזי בגוף יוצר וחינוכי

עובדי הטלוויזיה החינוכית הצביעו "אי אמון" במנכ"ל התחנה, יפה ויגודסקי. בכינוס עובדים שנערך אתמול (ד'), קבעו העובדים, כי בטלוויזיה החינוכית, התחלפה "רוח היצירה ברוח של חשש ופחד וגימוד העובדים ומקומם כחלק מרכזי בגוף יוצר וחינוכי", לשון הודעת הסיכום שלהם.

באסיפה שהתקיימה אתמול אחר הצהריים נכחו 130 מתוך 217 עובדי הטלויזיה, מרביתם - 87 עובדים הצביעו בעד ההחלטה, שהועברה ללשכתו של שר החינוך גדעון סער. "הטלוויזיה החינוכית אשר הייתה ידועה בתוכניות האיכות החינוכיות שזכו להכרה ולהוקרה בארץ ובעולם, הפכה בתקופת כהונתה של הגב יפה ויגודסקי לטלוויזיה בלתי רלוונטית", קבעו העובדים.

בין היתר מתארים העובדים אווירה קשה בטלוויזיה החינוכית. בין היתר מציינים העובדים:"התעמרות בעובדים ובנציגיהם, קבלת החלטות חד צדדית, ללא התייעצות עם נציגות העובדים ותוך פגיעה בתנאי העבודה, שימוש בשפה לא נאותה כלפי עובדים, הכנסת מצלמות למעקב אחרי עובדים 24 שעות ביממה, במסווה של מניעת גניבות, סירוב לנהל משא ומתן על תנאי העבודה תוך הקפאת תנאי שכר ונסיונות נמשכים לשנות את מבנה המערכת ללא הסכם, הגבלת החירות המקצועית".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "מאחורי המכתב לא עומדים עקרונות נאצלים, אלא ניסיון שכשל לחלוב את הקופה הציבורית. מאחורי מכתב הוועדים עומדת החלטת בית המשפט שאסר על הנהלת התחנה להעסיק פרילנסרים כעוזרי במאי, עוזרי הפקה ותחקירנים. בעקבות זה, נתבקשו עובדים בתקן עוזרי הפקה למלא את תפקידם, אך ועד העובדים אסר עליהם לעשות כך, בכך שגרם לאותם עובדים (ועובדים רבים אחרים) לשבת בחוסר מעש".

"על-מנת למנוע בזבוז כספי ציבור הופסק תשלום השעות הנוספות למי שאינו עובד בפועל, ועל כך בעצם מזדעקים ועדי העובדים. חבל, שדווקא בתקופה שבה התחנה זוכה להערכה רבה על איכות ההפקות והתכנים התואמים את יעדי מערכת החינוך וצרכי החברה בישראל, מנסה ועד העובדים להוביל להתאבדות קולקטיבית של עובדי התחנה, ובכך לחסל את שארית השידור הציבורי במדינת ישראל. אנו קוראים לאותם עובדים מסורים, שאינם מוכנים לקבל את הפגיעה המתמשכת של הוועד בתחנה, והחפצים בהצלת השידור הציבורי החינוכי במדינת ישראל, לתבוע ועד ראוי יותר אשר ייצג את האינטרסים האמיתיים של עובדי התחנה".