יונס: "הרגולטורים חייבים להביא לשינוי בניהול כספי הציבור"

בכנס המיסים של דלויט בריטמן אלמגור זהר אמר מנכ"ל מזרחי טפחות: "בבנקים, בעלי המניות מהווים כרית ביטחון במקרה של הפסד. לעומת זה המוסדיים, חוץ מלהעלות את דמי הניהול, לא לוקחים אחריות ובמקרה של הפסד מגלגלים את זה על הציבור"

"2010 היא שנת תוספת לשתי שנות משבר דרמטיות", כך אמר היום (ב') אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות בכנס המיסים של דלויט בריטמן אלמגור זהר.

"הרבה מהנושאים יגיעו לכלל מימוש וטיפול ב-2010", הוסיף. "זו תהיה שנה מעניינת גם למשק, גם לרגולציה וגם לבנקים. היא תתאפיין בשמרנות והססנות בכל מה שקשור לפעילות מחוץ למשק המקומי".

עוד אמר יונס: "העולם מקום מפחיד ועל פניו נראה שהכי טוב להצטופף בקן החמים שלנו. כך יחשבו הרגולטורים וחלק מהשחקנים המקומיים". "הבעיה היא שהשוק המקומי קטן וקשה לצמוח בתוכו ולכן אני לא צופה מהפיכות בשנה הבאה".

יונס הוסיף: "ישנו בלבול בין היתומים והאלמנות של המערכת הבנקאית לאלה של המערכת המוסדית. הרגולטורים חייבים להביא לשינוי בכל מה שקשור לניהול כספי ציבור. בבנקים, בעלי המניות מהווים כרית ביטחון במקרה של הפסד. לעומת זה המוסדיים, חוץ מלהעלות את דמי הניהול, לא לוקחים אחריות ובמקרה של הפסד מגלגלים את זה על הציבור. את המצב בזה יצטרכו הרגולטורים לשנות".

עוד אמר יונס: "בשנים הבאות חלק מהמוסדות יצטרכו לקבל החלטות שעניינם פיזור הסיכונים, בין השאר באמצעות הגדלת ההשקעות בחו"ל. זה מה שנדרש לעשות אם כי קשה לראות את הרגולטורים מאפשרים לזה לקרות בטווח הקצר. קשה גם לראות הנהלות חדשות עושות את זה...".

"כדי שהמוסדיים ינהלו את הכספים של הציבור על פי סטנדרטים מתקדמים של ניהול סיכונים נדרשות השקעות של עשרות מיליוני דולרים. לחילופין, אפשר להשתמש בידע ובכלים שיש במערכת הבנקאית באמצעות קונסולידציה ושיתוף פעולה בין הבנקים לגורמים המנהלים את כספי הציבור", הוסיף.