בנק הפועלים יעמיד לאלוביץ' 3.9 מיליארד שקל לעסקת בזק

הפועלים יכניס לחבילת המימון עוד 2 בנקים בינוניים ■ מעבר לכך, צפוי אלוביץ' להנפיק 200 מיליון שקל באג"ח על בסיס הרחבת סדרה קיימת של אינטרנט זהב

במסגרת עסקת המימון הגדולה ביותר בישראל בשנים האחרונות יעמיד בנק הפועלים לשאול אלוביץ' 3.9 מיליארד שקל למימון רכישת קבוצת בזק . המימון הבנקאי יהיה העוגן המימוני המרכזי של העסקה.

בנק הפועלים , בניהולו של ציון קינן, צפוי לצרף לקונסורציום הבנקים בראשותו בנקים נוספים. מקורות בנקאיים שאישרו את הידיעה טענו כי בכוונת הפועלים לצרף שני בנקים בינוניים מתוך השלושה - הבינלאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות - וכי קיים סיכוי נמוך כי ישתתף במימון גם בנק זר. המגעים בעניין עדיין נמשכים.

מעבר למימון הבנקאי, צפוי אלוביץ' להנפיק אג"ח בסך 200 מיליון שקל, כפי הנראה על בסיס הרחבת סדרה קיימת של אינטרנט זהב. מאינדיקציות שמגיעות מהגופים המוסדיים עולה כי אם ירצה אלוביץ' להנפיק אג"ח בהיקף גבוה בהרבה לא צפויה לכך בעיה. גיוס האג"ח ישמש את אלוביץ' לחיזוק הנזילות וכרזרבה הונית. יועצי המימון של אלוביץ' הם גיזה זינגר אבן, אותה מנהל יריב פילוסוף. לדברי פילוסוף, "נבחן את שיתופם של המשקיעים המוסדיים בעסקה באמצעות הנפקת אג"ח חדשות או הרחבה של סדרת אג"ח בהיקף מצומצם".

יתרת המימון בעסקת בזק תהיה על בסיס הון עצמי שאלוביץ' יעמיד בהיקף של 2.5-3 מיליארד שקל. ההון העצמי יתבסס על דיבידנדים מבזק בגין המחצית השנייה של 2009 ומקורות עצמיים נזילים של הקבוצה, בין היתר, על בסיס מכירת 012 סמייל, שהיתה בבעלותו, ליוסי מימן. את אלוביץ' מייצגים בעסקה משרד עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

המינוף של אלוביץ' ברכישת בזק צפוי להיות נמוך משמעותית מהמינוף של אילן בן דב בעסקת פרטנר. בן דב רכש את פרטנר כשהוא משקיע 690 מיליון שקל בלבד מתוך עסקה שהיקפה 4.5 מיליארד שקל. בנוסף, בניגוד לבן דב, שמתכנן להחזיר את הלוואותיו עד 2014, אלוביץ' צפוי לפרוש את החזר המימון לטווח ארוך יותר.

בנק הפועלים סירב להתייחס לידיעה.