הממונה על ההגבלים אישרה את מכירת 012 סמייל ליוסי מימן

זאת עבור 1.2 מיליארד שקל ■ קן מצאה כי המיזוג לא עורר חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, ולכן הוחלט לאשרו

כצפוי, הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה את רכישת 012 סמייל על-ידי יוסי מימן תמורת 1.2 מיליארד שקל. הממונה מצאה כי המיזוג לא עורר חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, ולכן הוחלט לאשרו.

מכירת 012 סמייל על-ידי בעל השליטה בה, שאול אלוביץ', היתה צעד מתבקש לקראת אישור עסקת רכישת גרעין השליטה בבזק על-ידי אלוביץ'. היה ברור, כי אלוביץ' לא יוכל להשאיר בבעלותו את 012 סמייל, אם ברצונו להיות בעל השליטה בבזק. 012 סמייל מתחרה בבזק בתחום הטלפוניה הפנים-ארצי, ובבזק בינלאומי - בתחום השיחות הבינלאומיות והאינטרנט.

רשות ההגבלים העסקיים כיוונה לכך שסמייל תירכש על-ידי גורם שאינו שחקן בתחום הטלקום. ההערכה היתה בתחילה כי אלוביץ' ימכור את סמייל או לפרטנר או ל-HOT, אך עמדת הרשות ומשרד התקשורת היתה כי עדיף למכור את החברה לגורם חיצוני, ומכאן קצרה היתה הדרך למימן שהסכים לשלם את המחיר שאלוביץ' ביקש.

כעת, לאחר שצלח את המכשול הזה, עדיין ניצב בדרכו של אלוביץ' מכשול נוסף בדרך לאישור הנכסף של קן לעסקת בזק : שותפותו עם בזק בחברת yes. ההערכה היא כי הממונה תדרוש מאלוביץ' למכור את אחזקותיו ב-yes, מה עוד שהממונה הביעה את עמדתה החד-משמעית נגד מיזוג בזק ו-yes.