אלעזרא עלולה לאבד השקעתה ברמט בהיקף 27 מיליון שקל

בית המשפט אישר את מכירת רמט לקרדן נדל"ן ודחה את התנגדות אפרידר של אלעזרא לתוכנית ההסדר ■ מבחינת אלעזרא מדובר בסכום נכבד שכן לחברה יש כיום הון עצמי של כ-72 מיליון שקל בלבד

ימים ספורים לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר את הסדר המכירה של חברת הבנייה רמט - שנקלעה להקפאת הליכים - לחברת אל-הר הנדסה מקבוצת קרדן נדל"ן, מדווחת אלעזרא החזקות, על כך שמימון שהעמידה לרמט, בסך של 27 מיליון שקל עלול לרדת לטמיון.

בית המשפט קבע שהסכום הנערב משקף למעשה חוב של רמט כלפי בנק מממן, והיות שסכום זה נתבע במסגרת הקפאת ההליכים של רמט על ידי הבנק המממן, כל עוד לא מומשו הערבויות, אפרידר אינה נושה של רמט. התנגדות אפרידר לתוכנית ההסדר נדחתה על ידי בית המשפט.

בדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה דיווחה אלעזרא, הנמצאת בשליטת אלי אלעזרא, כי "החברה העמידה הפרשה מתאימה בגין חלק מהערבויות לכיסוי הסיכונים הגלומים בהליך הבוררות כאמור". במארס 2008 רכשה חברת הבת של אלעזרא, אפרידר, את השליטה (51%) ברמט מידי עליזה יפו ומרים דורון, אך העסקה לא הושלמה והצדדים נפרדו תוך חילופי האשמות הדדיות.

מבחינת אלעזרא מדובר בסכום נכבד שכן לחברה יש כיום הון עצמי של כ-72 מיליון שקל בלבד, המניף מאזן של 7.2 מיליארד שקל. מאזן זה משקף בעיקר את האחזקות בהכשרה חברה לביטוח, ובחברת הליסינג אלבר.

ההכנסות אלעזרא החזקות צמחו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-23% ל-2.3 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם לחברה רווח של 20.4 מיליון שקל, לעומת 14.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת הלב של המשקיעים לגרעון בהון החוזר בהיקף של 38 מיליון שקל בדוחות הסולו של החברה, וכן לגרעון בהון החוזר בהיקף של 32 מיליון שקל של הכשרת היישוב החזקות ביטוח, באמצעותה נשלטה הכשרה חברה לביטוח.