חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי דלק נדל"ן ברמת-גן

הרשות החרימה מסמכים ותשאלה את המנכ"ל ערן מיטל ■ כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", הרשות בודקת את נסיבות עזיבתו הפתאומית של המנכ"ל הקודם ירום אורן ■ כמו כן נבדקות עסקאות נדל"ן של החברה

חוקרי רשות ניירות ערך פשטו ביום חמישי האחרון על משרדי דלק נדל"ן במתחם הבורסה ברמת-גן, החרימו מסמכים של החברה ותשאלו את המנכ"ל ערן מיטל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", מטרת הפשיטה של חוקרי הרשות היתה לבדוק את נסיבות עזיבתו הפתאומית של מנכ"ל החברה הקודם, ירום אורן, חודש בלבד לאחר שמונה, אשר עזיבתו הוסברה ב"חוסר ניסיון בעסקי הנדל"ן".

במקביל להתפטרותו של אורן, חוקרי הרשות בודקים גם עסקאות נדל"ן של החברה ודיווחים שלה על שווי נכסים והכנסות מנכסי נדל"ן מניבים בשנים האחרונות. ככל הידוע, החשד נוגע לחברות-בת של דלק נדל"ן בחו"ל, ומתייחס להערכות שווי של החברות.

כפי הנראה, החשד מתמקד בכך שדלק נדל"ן נתנה הערכות שווי לגבי החברות בחו"ל, שאינן משקפות את המציאות במדויק. רשות ניירות ערך הצהירה לא אחת כי בכוונתה לשים פוקוס על הערכות שווי, המאפשרות "משחק" ו"מרחב פעולה".

בשל האופי החריג של התפטרות אורן, הרשות בדקה את נסיבות הפרישה "כחלק משגרת העבודה השוטפת של רשות ניירות ערך, שבוחנת כל העת מקרים חריגים בחברות ציבוריות".

נזכיר כי אורן נכנס לתפקיד המנכ"ל בדלק נדל"ן עם פרישתו של איליק רוז'נסקי, ופרש חודש בלבד לאחר מכן בטענה כי "על אף כישורי הניהוליים וניסיוני העסקי הרב, לתפקיד דרוש מנהל הנהנה אף מניסיון בעסקי הנדל"ן, אותו אנוכי חסר כיום".

הסבריו של אורן עוררו את תשומת-ליבה של רשות ניירות ערך, שסברה, כמו גם רבים בשוק ההון, כי בלתי סביר שמנכ"ל חברה מתמנה לתפקיד למרות שהוא חסר כישורים לנהלה.

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה: "דלק נדל"ן פועלת בשיתוף-פעולה מלא ובהבנה עם הרשות, עושה ותעשה כל שבידיה על מנת שהבדיקה של הרשות, בקשר למספר נכסים של חברות בנות בחו"ל, תסתיים בהקדם האפשרי".