בן-זאב: "קנו מניות בנקים בתקופת יציאה ממיתון - יעלו ב-20%"

מנהל המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' ממשיך להמליץ "משקל יתר" לסקטור שעלה ממארס ב-140%■ ההמלצה נשענת על ההנחה שמכפיל ההון יכול לעלות ל-1.2 לעומת 1.06 כיום

מדד מניות הבנקים בולט גם היום מבין המדדים בבורסה בעלייה של 1.2% ומנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב שואל בהמלצה שמפרסם הבוקר "עד מתי מניות הבנקים? מהו תמחור הוגן?" וממשיך להמליץ על הסקטור "משקל יתר".

בן זאב מציין לטובה את תוצאותיהן הכספיות של חמשת הבנקים הגדולים בישראל ברבעון השלישי, שעלו על הציפיות. התשואה הממוצעת להון עמדה על 10.2% כאשר הסעיפים המעודדים בדוחות היו:

צמיחה מרשימה בעמלות השוטפות, גם בניטרול רווחים חריגים ממניות בזק והוט. הפרשות נמוכות מהצפוי לחובות מסופקים ושמירה על איכות תיק האשראי. עמידה ביעדי הלימות ההון בכל חמשת הבנקים ערב יישום כללי בזל 2. לאחר שלושה רבעונים מעריך בן זאב כי שנת 2009 תסתיים בתשואה ממוצעת להון של 8.5%-9%, ואומר "תוצאה בהחלט מעודדת על רקע מצב המשק והריבית הנמוכה".

בהתייחסו לתמחור הוגן לסקטור הבנקאות בישראל בו עומד כיום מכפיל ההון הממוצע של הסקטור על 1.06, כאשר, בהנחה של תשואה מייצגת להון של כ-10%-12% לשנה (ב-18 השנים האחרונות עמדה התשואה הממוצעת להון על כ-10%) ותחת הנחת מחיר הון של 10% הרי שהשווי ההוגן לסקטור הבנקאות בישראל עומד על מכפיל הון של 1-1.2.

בן זאב סבור ההסטוריה חוזרת על עצמה וממליץ: "קנו מניות בנקים בתקופת יציאה ממיתון". להערכתו המשק חזר למסלול של צמיחה, אמנם איטית, אבל צמיחה. אם זהו המצב המאקרו כלכלי הרי שמניות הבנקים במכפיל של 1.06 טרם אמרו את המילה האחרונה למרות שמתחילת היציאה מהמיתון האחרון שהחלה במארס ונמשכת עד היום רשם מדד הבנקים עלייה של 140% לעומת עלייה של 72% במדד ת"א 25. "מכפיל הון של 1.2 הוא בהחלט סביר ומשאיר מקום לעליות של כ-20% בשנה הקרובה". בן זאב מציין כי אוהבי הסיכון יבחרו בדיסקונט והפועלים , תפיסה דפנסיבית תעדיף את מזרחי טפחות ולאומי ".

מדד הבנקים