כחלון יקדם אספקת אינטרנט מהיר מהמדינה על תשתית חברת החשמל

שר התקשורת ייפגש בשבוע הבא עם מנכ"ל חברת החשמל כדי לקדם את הנושא ■ כחלון אמר עוד כי הוא פועל להקמת חברת תשתיות תקשורת לאומית

שר התקשורת, משה כחלון, יקיים פגישת עבודה בשבוע הבא עם מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר. הפגישה תעסוק בנושא שימוש בתשתיות חברת החשמל לצורכי תקשורת.

כחלון יגיע לפגישה ביחד עם הנהלת משרדו, ויקבל מלסקר סקירה על תשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל ועל היכולות של החברה. שר התקשורת אמר היום (ב') בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת כי הצליח לגייס את תמיכת משרד האוצר למהלך, שרואה בו חשיבות לאומית.

יו"ר הוועדה, מאיר שטרית, אמר בדיון כי החברות הפרטיות לא יוכלו להקים את התשתיות הנדרשות לצורך אספקת אינטרנט מהיר בקצבים של 100 מגה-בייט לשנייה ויותר. לדברי שטרית, אין תחרות בין חברות התשתית - HOT ובזק - מה שמוביל למחירי תשתיות גבוהים במיוחד.

עוד אמר שטרית כי בזק לא תאפשר לאף אחד להשתמש בתשתיות שלה, ולכן נדרשת כאן התערבות ממשלתית, והמדינה צריכה להשקיע בפרישת תשתיות בפריפריה, ולאחר מכן למכור את התשתיות הללו. בנוסף, אמר שטרית כי יש לקבוע כללים שיאפשרו למתחרים לחכור מבזק מקטעי תשתית.

כחלון אמר בתגובה כי הוא רואה בפרישת תשתיות בפריפריה חובה שיש להקפיד עליה. לדבריו, נושא התשתיות הוא אחד הנושאים המרכזיים בסדר היום של משרד התקשורת. הוא הוסיף כי הוא פועל להקמת חברת תשתיות לאומית, ואף שוחח על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כחלון ציין כי בראש ובראשונה הוא רוצה לגייס לכך את חברת החשמל, משום שהתשתיות שלה זמינות לשימוש מיידי. עוד אמר כי משרד האוצר ויתר על ההתנייה של שימוש ברשת חברת החשמל רק לאחר השלמת הרפורמה במשק החשמל.

נציגי בזק ו-HOT אמרו בדיון כי יש בכוונתם להגיע לפרישה ארצית של הרשתות החדשות שהן מקימות. HOT התחייבה על פרישת רשת ה-UFI שלה בכל הארץ עד סוף 2010, ובזק התחייבה לעשות זאת בתוך 3 שנים.

נציג אגף הכלכלה במשרד התקשורת אמר בדיון כי ועדת התעריפים שתקום לצורך קביעת תעריפי בזק תעסוק גם בפיתוח השוק הסיטונאי, כך שניתן יהיה לרכוש מבזק ו-HOT חבילות של קווי אינטרנט, ודבר זה יאפשר להוזיל את מחירי השימוש באינטרנט.