האישום נגד צ'רנוי בתיק בזק לא יופנה לגישור בשל התנגדות התביעה

השופט עודד מודריק הציע לאחרונה לצדדים לפנות לגישור פלילי בכל הנוגע לאישומים נגד צ'רנוי - זאת לאור דברים שעלו במהלך עדותו שלכאורה מערערים חלק מטענות התביעה

האישום הפלילי נגד מיכאל צ'רנוי בתיק בזק-זאבי לא יופנה לגישור בשל התנגדות התביעה. התביעה הודיעה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי היא מתנגדת לגישור, והשופט עודד מודריק הבהיר כי לאור התנגדות התביעה, הוא לא יכול לכפות הליך גישור.

כזכור, צ'רנוי וגד זאבי מואשמים כי הסתירו ממשרד התקשורת ומהבנקים - שמימנו את רכישת 20% ממניות בזק בידי זאבי - את העובדה שצ'רנוי היה מעורב במימון העסקה ואף קיבל אופציה להיכנס כשותף.

השופט מודריק הציע לאחרונה לצדדים כי בכל הנוגע לאישומים נגד צ'רנוי, יפנו לגישור פלילי. זאת, לאור דברים שעלו במהלך עדותו של צ'רנוי, שלכאורה מערערים חלק מטענות התביעה.

הסניגור, עו"ד ירון קוסטליץ, הסכים לגישור. התובעת, מיכל סייבל-דראל, אמרה אז כי ההצעה תיבחן, והיום הודיעה כי התביעה מתנגדת לגישור. מודריק ציין כי הוא שוחח כבר עם שופט מגשר, וקיבל את הסכמתו.

במהלך עדותו של צ'רנוי היום הושמעה בפניו האזנת סתר שנערכה לו. צ'רנוי נשמע אומר בזמן אמת כי זאבי רימה אותו; כן הוא נשמע אומר כי אינו מבין למה זאבי יצר מבנה חברות מורכב, וכי הדבר נועד כנראה למנוע מצ'רנוי להצטרף כשותף, אם וכאשר יקבל היתר ממשרד התקשורת.

הדברים שוב מערערים לכאורה את טענת התביעה כי צ'רנוי התכוון להסתיר את מעורבותו בעסקת בזק.