כחלון השלים הכנת רישיונות למפעילים סלולריים וירטואליים

על-פי תקנות משרד התקשורת, חברות שאינן קשורות לחברות הסלולר יוכלו לקבל רישיון מפעיל סלולארי וירטואלי (MVNO) וזאת בכפוף לעמידתן בתנאים המפורטים ■ התקנות הועברו לניסוח סופי במשרד המשפטים

משרד התקשורת השלים הכנת הרישיונות למפעילים סלולריים וירטואליים והן הועברו לניסוח סופי במשרד המשפטים. בכך עומד המשרד בהבטחה שנתן שהרישיונות יונחו על המדף עד סוף השנה. על-פי התקנות תוכלנה חברות שאינן קשורות לחברות הסלולר לקבל רישיון מפעיל סלולארי וירטואלי (MVNO) וזאת בכפוף לעמידתן בתנאים המפורטים בתקנות. כדי להקל על מפעילים חדשים לקבל רישיון MVNO הקטין משרד התקשורת את דרישות ההון העצמי ל-15 מיליון שקל (במקום 25 מיליון שקל שנקבעו בשימוע קודם).

בשלב מאוחר יותר, תוכל חברה הקשורה למפעיל סלולארי קיים לבקש רישיון MVNO, וזאת במידה שהתבססה במשך שנתיים פעילותו של מפעיל סלולארי וירטואלי "עצמאי", ולא יהיה במתן הרישיון כדי לפגוע בתחרות בתחום הבזק, או אם חלפו שלוש שנים ואף מפעיל MVNO "עצמאי" לא החל לפעול בשוק. או אם אותה חברה קשורה שהיא בעלת רישיון בתחום התקשורת תוכיח כי אי מתן רישיון MVNO לחברה, יפגע פגיעה משמעותית ביכולתה להתחרות בתחום עיסוקה וכן בתחרות באותו התחום, וכן שפגיעה זו עולה על הפגיעה הצפויה באפשרות התבססותם של מפעילי MVNO בשוק.

שר התקשורת משה כחלון מסר כי: "בחודשים האחרונים היו מספר פניות למשרד בנושא, ואני מאמין שהפונים יממשו את רצונם להיכנס לתחום ולהפוך למפעילים סלולאריים. לאחר שהתקנות ייבחנו על ידי משרד המשפטים, הן יפורסמו, ותוך פרק זמן קצר, הרישיונות יונחו על המדף. אני מעדיף שהמעוניינים יגיעו להסכם עם חברות הסלולר הקיימות, ושלא יהיה צורך בהתערבותנו. יחד עם זאת, משרדי יכין את עצמו מהיום להתמודדות עם מצב שונה והתערבות לקביעת תנאי ההתקשרות, לרבות המחיר".