איך נראה היום האחרון של ועידת ישראל לעסקים?

הנוף שנשקף מחלונות המלון של הים הסוער והגולשים האמיצים לא הסיטו את תשומת הלב של בכירי המשק שהגיעו להשתתף בפאנלים או להתמגל בנטוורקינג עצבני

גולשי גלים רבים היוו תפאורה מושלמת לבאי היום האחרון של ועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס". הנוף שנשקף מחלונות המלון של הים הסוער והגולשים האמיצים לא הסיטו את תשומת הלב של בכירי המשק שהגיעו להשתתף בפאנלים או להתמגל בנטוורקינג עצבני. שעות הבוקר התאפיינו בהרבה מאוד סידורי ביטחון והתארכות טורי המבקרים, בעקבות הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם נשא נאום.

באופן כללי ההרגשה הכללית הייתה ממלכתית במיוחד עם שר האוצר שנעל את הוועידה ושרים נוספים שנכחו כמו שר החינוך גדעון סער, שר השיכון אריאל אטיאס ושר התקשורת משה כחלון. סער זכה לסדרת עקיצות והערות מצד העיתונאי יאיר לפיד אשר קרא לו להיות שר החינוך ולא שר הבחינות. "על פי כמות הבחינות" אמר לפיד "זה רק עניין של זמן עד לבחינת ה"אח הגדול". גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הייתה אורחת הפאנל "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" יחד עם סטנלי גולד ומנכ"ל משרד האוצר היוצא ירום אריאב.

היום השני היה גדוש בפאנלים שעסקו בעתידנות, במיפוי התקשורת הישראלית, בשאלה מהו מנהיג אסטרטגי, בשוק הנדל"ן המניב והמסחרי ובעתיד האקדמיה בישראל. חבורת "סיינפלד" כיכבו בוועידה בפרק מצחיק במיוחד שהיווה את סיום המצגת של דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, בנושא החלטות אסטרטגיות. באותו הפאנל בחן בעזרת איורים צביקה פולק, מנכ"ל כלמוביל, את התנהלותם האסטרטגית של משה רבנו ודוד בן-גוריון בראי ההיסטוריה.

סדנת נטוורקינג מקצועית הועברה מייד לאחר ארוחת הצהריים על ידי קית פראצ'י, שהמנטרה שלה הייתה: "מה אתם יכולים לעשות ולתרום עבור 25 אנשים חשובים לכם מידי שבוע?"

עוד לקחו חלק: מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, נציגי חברות התקשורת בהם אבי גבאי, מנכ"ל בזק, הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, מנכ"ל מוטורולה הפורש, אלישע ינאי, יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני, חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק איגוד, עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי, העיתונאי סבר פלוצקר, אבי הוכמן מנכ"ל הדואר, סטלה קורין-ליבר, ד"ר רונן ברגמן, נשיאי האוניברסיטאות בהם פרופ' אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' איתמר רבינוביץ, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר, פרופ' פרץ לביא מהטכניון ועוד.

ועידת ישראל לעסקים 1 / צלם איל יצהר, עינת לברון, תמר מצפי, משה שטרן
ועידת ישראל לעסקים 3 / צלם איל יצהר, עינת לברון, תמר מצפי, משה שטרן
ועידת ישראל לעסקים 2 / צלם איל יצהר, עינת לברון, תמר מצפי, משה שטרן
ועידת ישראל לעסקים 1 / צלם איל יצהר, עינת לברון, תמר מצפי, משה שטרן