תוצאותיה של אורקל עקפו את הצפי בשורה העליונה והתחתונה

ענקית התוכנה דיווחה כי ברבעון הפיסקלי השני של 2010 רווחיה עלו ב-15.4% ל-1.5 מיליארד דולר - 39 סנט למניה non-GAAP, לעומת הצפי ל-36 סנט ■ ההכנסות עלו ב-4% ל-5.9 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-5.7 מיליארד ד'

ענקית התוכנה האמריקנית אורקל דיווחה הערב (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי השני של 2010.

אורקל, אחת מ-5 החברות הגדולות בשוק הבינה העסקית, עקפה ברבעון את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, מה ששולח את מניותיה לעלייה של 3% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר ירידה של 0.4% במהלך המסחר הרגיל.

אורקל דיווחה כי הרווח הנקי עלה ברבעון ב-15.4% והסתכם ב-1.5 מיליארד דולר, שהם 29 סנט למניה - זאת לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר או 25 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. במונחי non-GAAP, אורקל הרוויחה 39 סנט למניה, יותר מצפי האנליסטים לרווח של 36 סנט למניה.

ההכנסות של החברה לרבעון הפיסקלי שהסתיים בסוף נובמבר עלו ב-4% והסתכמו ב-5.9 מיליארד דולר, גבוה מהתחזיות בוול סטריט להכנסות של 5.7 מיליארד דולר.

מנכ"ל ומייסד אורקל הוא לארי אליסון, והנשיאה היא צפרה כהן.

ממתינה לאישור המיזוג עם סאן

נזכיר, כי אורקל ממתינה להחלטה של הנציבות האירופית לאישור המיזוג עם סאן מיקרוסיסטמס , לאחר שאורקל, המתכוונת לרכוש את סאן מיקרוסיסטמס בתמורה ל-7.4 מיליארד דולר, סירבה לערוך שינויים בהסכם בנקודות שלהן התנגדו אנשי רשות ההגבלים העסקיים האירופית.

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב, המקבילה לרשות ההגבלים העסקיים, כבר אישרה את העסקה, למרות המדיניות הרגולטורית הנוקשה של ממשל ברק אובמה בכל הנוגע לתעשיית הטכנולוגיה. אלא שהרשות האירופית כבר ציינה לפני כחודשיים שיש לה התנגדות לחלקים בהסכם, ובפיטורי 3,000 עובדים של סאן בהמשך, אורקל האשימה את הנציבות בכך שהיא מציבה מכשולים ומדרדרת את המצב הפיננסי של סאן.