רשמית: קומברס תשלם 225 מיליון דולר בגין פרשת הבקדייטינג

מהם 60 מיליון ע"י קובי אלכסנדר עצמו ■ פירמת עורכי הדין הניו יורקית פומרנץ השיגה הסדר עם חברת קומברס ליישוב תביעה ייצוגית כנגדה בעקבות פרשת הבקדייטינג ■ את רשימת המשקיעים שיפוצו מובילה מנורה מבטחים

עכשיו זה רשמי: פירמת עורכי הדין הניו יורקית פומרנץ השיגה הסדר עם חברת קומברס ליישוב תביעה ייצוגית כנגדה בעקבות פרשת הבקדייטינג. על פי ההסדר, ישולמו למשקיעים ובראשם מנורה-מבטחים הישראלית, 225 מיליון דולר, מהם 60 מיליון ע"י קובי אלכסנדר עצמו.

עו"ד מרק גרוס: "זהו ההסדר השני בגודלו בהיסטוריה של תביעות ייצוגיות מסוג זה". עו"ד איתן לביא: "ההסדר הגדול ביותר בו מעורב גוף מוסדי ישראלי כמוביל בתביעה ייצוגית".

פרשת הבקדייטינג בקומברס התפוצצה לפני כארבע שנים, כאשר התברר שהחברה ומנהליה גרמו למשקיעים בחברה הפסדים פיננסיים כבדים בעקבות תיארוך לאחור של מועדי מימוש האופציות של החברה, שהולידו אי סדרים חשבונאיים מהותיים.

סיום הפרשה של קומברס ואלכסנדר מול המשקיעים, במסגרתה הוגשה נגדם תביעה ייצוגית על-ידי מנורה מבטחים באמצעות פירמת עוה"ד האמריקנית פומרנץ, מתווספת לצעד משמעותי נוסף של החברה מוקדם יותר השנה בדרך לסיום הפרשה והשפעותיה הכספיות וחזרה למסלול.

ביוני האחרון הגיעה קומברס להסדר עם רשות ני"ע האמריקנית (ה-SEC), לפיו לא תצטרך להודות או להכחיש את טענות ה-SEC בפרשה, ולא תצטרך לשלם קנס. מנגד הסכימה קומברס לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות בעתיד של חוקי המניות הפדראליים. בהודעה שנמסרה אז דיווחה קומברס כי תפרסם את דו"חותיה המלאים והמתוקנים עד ל-8 בפברואר 2010. יצויין כי למרות שקומברס לא שילמה קנס ל-SEC, הרי שמעבר לתשלום הצפוי למשקיעים שתבעו אותה בתביעה הייצוגית, היא שילמה סכומים גבוהים גם לרואי חשבון וגורמים מקצועיים נוספים שטיפלו בהיבטים שונים של הפרשה.