אחרי צים - יעל אנדורן מצטרפת גם לצוות המו"מ בסקורפיו

עמיתים מחזיקה באג"ח בהיקף של 38.5 מיליון שקל מחברת הנדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ ■ באסיפת אג"ח שהתקיימה היום הועלה להצבעה דחיית תשלום הקרן הקרוב במקביל למו"מ להסדר חוב שמתנהל עם מחזיקי האג"ח

אחרי צים, יעל אנדורן העומדת בראש עמיתים, חברת קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, מבקשת להצטרף לצוות המו"מ של מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן סקורפיו, שבשליטת בני שטיינמץ. על הצעה זאת ונושא נוסף שעמד היום (א') לדיון באסיפת האג"ח (דחיית מועד תשלום הקרן שיום התשלום הנו ה-4 בינואר 2010, בחודשיים). יוחלט בהצבעה שתתקיים בכתב.

עמיתים מחזיקה באג"ח של החברה בהיקף גדול של 38.5 מיליון שקל ולכן סביר להניח שהצעתה של אנדורן תתקבל.

סקורפיו נקלעה למשבר בעקבות חשיפה גדולה למזרח אירופה. בתחילת 2007 גייסה החברה 516 מיליון שקל באג"ח, ורכשה קרקעות בפולין, סלובקיה, רומניה, אוקראינה, בולגריה, רוסיה וצ'כיה. האג"ח נושאת ריבית שנתית של 6.25% (משולמת מדי חצי שנה, בחודשים יולי וינואר, החל מ-2007), והקרן של איגרות החוב עומדת לפירעון בחמישה תשלומים שווים (בשנים 2010-2014).

חברת הנדל"ן סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד ענק של כרבע מיליארד שקל, ונוצר לה גירעון של 179 מיליון שקל בהון העצמי. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי", המשקפת חשש מיכולת הישרדותה של החברה.

החברה מנהלת משא ומתן עם הבנקים ועם מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב. בתחילת החודש הבא היא צריכה לשלם למחזיקי האג"ח 133 מיליון שקל.

את סקורפיו נדל"ן מייצגים במו"מ עורכי הדין רם כספי ופיני רובין, ואת מחזיקי האג"ח מייצג עו"ד גיל אורן ממשרד יגאל ארנון. נציגות מחזיקי האג"ח מורכבת מכלל, מגדל, פסגות, ומנורה-מבטחים.

התוצאות של ההצבעה מהיום יתקבלו עד סוף היום מחר כיוון שצריך להודיע לבורסה עד ל-22 לחודש מה הוחלט, אחרת החלק היחסי של הקרן ימחק מהמסחר.