שלמה אייזנברג: "אין הסדר בלי 'תספורת'. זו המהות של הסדר"

מנכ"ל ישרס עקץ את רועי ורמוס בפורום נדל"ן של דן אנד ברדסטריט: "התלהמות בסוף לא משתלמת. היא סתם עושה רעש ואין לה שום תרומה אמיתית להשגת ההסדר"

"הסדר החוב של אפריקה ישראל מוכיח שלא צריך לנהל הסדרים דרך העיתונות" - כך אמר היום (ב') מנכ"ל ישרס, שלמה אייזנברג, בפורום הנדל"ן של דן אנד ברדסטריט. אייזנברג דיבר על כך שיש להפיק מההסדר לקחים להסדרים שיגובשו בהמשך הדרך במשק.

אייזנברג עקץ את מנכ"ל פסגות רועי ורמוס שנקט בקו התוקפני ביותר מול אפריקה ואיים לפרק אותה מספר פעמים: "התלהמות בסוף לא משתלמת. היא סתם עושה רעש ואין לה שום תרומה אמיתית להשגת ההסדר. הבמה שהסדרים צריכים להתנהל בה היא לא בבית משפט או באסיפות אג"ח, אלא בחדרי חדרים בין אנשי מקצוע. יהיו עוד הרבה הסדרי חוב בעתיד, ואם כל הצדדים המעורבים ישכילו להעביר את האינטרסים לאנשי מקצוע שיקבעו איזשהו מתווה - זו הדרך לעשות הסדרים".

אייזנברג לא חסך שבטו מהמוסדיים ואמר כי כל מוסדי שטוען שלא נעשתה "תספורת" בהסדר זה או אחר אינו דובר אמת. לדבריו, "צריך להודות באופן גלוי: אין הסדר בלי 'תספורת'. זו המשמעות של הסדר חוב, כי אם לא צריך לגלח אז לא צריך לעשות הסדר. יש מצבים שבהם מוסדיים נכנסים להשקעה מסוכנת מראש, וזה נכון לגבי כל היזמים שהזרימו מיליארדי שקלים להשקעות בחו"ל. אין אדם הגון שלא יגיד שכשהוא עשה את ההשקעות הללו הוא לא ידע שזה מסוכן".

הדיון על הסדרי החוב התחמם כאשר מנכ"ל דלק נדל"ן נשאל האם החברה שבראשה הוא עומד תלך גם כן להסדר חוב. מיטל אמר מפורשות, כי "הסדר חוב לא עומד על הפרק בדלק נדל"ן". הוא חזר על האסטרטגיה החדשה של החברה שנחשפה ב"גלובס", ואשר לפיה החברה תמכור את מרבית נכסיה פרט לשניים. מיטל ציין, כי "כל פעילות שאינה שייכת לתחום הליבה שלנו - נצא ממנה בזמן שיהיה לנו נוח ובמחירים שאנו מאמינים בהם".