מה היו הקמפיינים הבולטים השנה במדיה החברתית בישראל?

2009 היתה שנת המדיה החברתית בענף האינטראקטיב בארץ, וקמפיינים רבים התבססו על פעילות באתרים כגון פייסבוק, YouTube וטוויטר ■ "גלובס" בוחר את המהלכים הפרסומיים שהטריפו את הרשת הישראלית

ready daddy

גם גברים נכנסים להריון? קמפיין מיוחד ניסה להעלות את המודעות הגברית להיריון והורות

משרד האינטראקטיב Twisted העלה השנה קמפיין עבור שירותי בריאות כללית, במטרה להגדיל את המודעות להורות ולהריון בקרב המגזר הגברי. במרכז המהלך, שמותג תחת השם Ready Daddy, עמדה ערכת בדיקת הריון לגברים. הערכת פעלה בדומה לבדיקת הריון רגילה לנשים, שנותנת תוצאה חיובית או שלילית. הרעיון היה לתת לגברים לחוות את אחד הרגעים הכי מאפיינים בתהליך הכניסה להריון, שהיה עד עתה נחלתן הבלעדית של הנשים.

המהלך החל דווקא בעולם האוף-ליין, כאשר בלוגרים מובילים קיבלו בדואר עשרות ערכות היריון לגבר, ובמקביל חולקו הערכות גם לצרכנים פוטנציאליים ברחובות תל-אביב, מבלי שאלו יידעו מי עומד מאחוריה. הערכות כללו הפנייה ששלחה אותם לאתר ייעודי שכלל מידע רלוונטי ותכנים הומוריסטיים לגברים ונשים אודות כל מה שצריך לדעת ולעשות לפני שנכנסים להריון והופכים להיות הורים.

במקביל לתכנים שהופיעו באתר, פתח משרד האינטראקטיב פרופילים לפרזנטורים שהובילו את הקמפיין בפייסבוק, ואלו דנו עם הגולשים בלבטים לגבי ההיריון. בימים הקרובים עתידה גם לעלות אפליקציה ייעודית בפייסבוק.

הפעילות נתמכה גם ביצירת שיחה רלוונטית ברשת, כאשר המותג פעל בפורומים שעסקו בנושאי הורות והיריון, כמו גם בסרטוני וידיאו תומכים, שהועלו לאתרי שיתוף קבצי וידיאו כגון YouTube ו-Flix.

* התוצאה: 70 אלף איש ביקרו באתר הייעודי, והקמפיין זכה לאיזכור טלוויזיוני בתוכנית "מה קורה".

הפייסבוק נצבע בצהוב

הגולשים הפכו למפיצי המסר הפרסומי - ו-y&r זכו במדליית זהב ביורובסט

משרד האינטראקטיב y&r העלה קמפיין לחברת דפי זהב, שעיקר הפעילות שלו התנהל ברשת החברתית פייסבוק, במטרה לחבר תדמיתית בין הצרכנים למותג. מהות הקמפיין נשענה על הצרכנים עצמם - דפי זהב פתחו אתר ואיפשרו לכל גולש לעצב לעצמו את שלט החוצות של דפי זהב, באמצעות ממשק אינטראקטיבי ומתוך מגוון תבניות קיימות, ולכתוב בו ככל העולה על רוחם.

בסיום כל הכנת שלט עמדו בפני הגולשים כפתורים, שאפשרו להם לשלוח את השלט לחבר, הן באמצעות הדואר האלקטרוני והן דרך עמוד הפרופיל האישי בפייסבוק, כך שהגולשים עצמם היו אחראים למשימת הפצת המסר הפרסומי, על בסיס הרעיון השיווקי: 'המדיה הוא המסר'.

הגולשים יכלו לדרג את השלטים האהובים עליהם, כאשר רוב הכניסות לאתר עיצוב השלטים הגיעו מפייסבוק, ו-100 עיצובי הגולשים שזכו לדירוג הגבוה ביותר זכו להשתתף בקמפיין החוצות האמיתי של דפי זהב. הקמפיין זכה במדליית זהב בתחרות יורובסט, בקטגוריית שילוט חוצות, תחת הקטגוריה "השימוש הטוב ביותר במדיה".

* התוצאה: 400 אלף שלטי חוצות דורגו על-ידי החברים של אותם מעצבים צעירים.

סנדוויץ' עד הבית

טירת צבי איפשרה לשלוח סנדוויצ'ים לחברים - והעלתה את הבאזז למוצר חדש

משרד הפרסום גיתם BBDO בשילוב אידיאולוג'יק העלה קמפיין לחברת הבשרים והנקניקים טירת צבי, במסגרת השקת מוצר חדש - פסטרמה מיוחדת שמותאמת בגודלה לבאגט. המהלך, שכוון על מנת ליצור מודעות ובאזז למוצר החדש ברשת, התבסס על אלמנט השיתופיות של הגולשים והרצון לעשות משהו טוב למישהו שאוהבים.

כך, גולשים יכלו להיכנס לאתר ייעודי שהוקם למטרה זו, להזין כתובת של חבר שלהם, ובאמצעות קליק אחד לשלוח לאותו חבר סנדוויץ', אשר הוכן על-פי מתכונים של שפים מובילים בישראל. בנוסף, האתר כלל גם מפה וירטואלית שהראתה און-ליין באילו אזורים גיאוגרפיים מחולקים הסנדוויצ'ים בזמן נתון.

באתר גם ניתן מידע נוסף על המוצרים, סרטוני וידיאו רלוונטיים וקופונים לצרכן הפוטנציאלי.

הקמפיין כלל אף זווית פילנתרופית - האתר איפשר לגולשים לשלוח סנדוויצ'ים כתרומה לקהילה, כאשר בכל יום נשלחו 300 סנדוויצ'ים לעמותות וארגונים חברתיים אותם בחר הגולש, לצד 700 סנדוויצ'ים שנשלחו בכל יום על-ידי גולשים לחברים שלהם.

* התוצאה: כ-150 אלף גולשים לחצו על הכפתור ההזמנה של הסנדוויצ'ים, וכ-200 אלף גולשים נכנסו לאתר הייעודי.

נסיעת מבחן

נסיעת המבחן בסיאט איביזה של בלוגרים עם סלבס הביאה ל-Grey פרס בתחרות היורובסט

משרד הפרסום Grey אינטראקטיב העלה השנה קמפיין עבור סיאט איביזה, במטרה להעביר באמצעות האינטרנט את חוויית הנסיעה שמציע הרכב, ולחזק את הלגיטימציה של הרכב בקרב קהל היעד הממוקד. בשלב הראשון של הקמפיין גויסו 40 בלוגרים ומובילי דעה בסצינה התל-אביבית, להם הוצעה האפשרות להתנסות בנסיעת מבחן בסיאט איביזה החדשה.

הבלוגרים ומובילי הדעה הללו התנסו בנסיעת מבחן עם הסלבס: מרינה קבישר מ"הישרדות" ולירן כוהנר, מלכת היופי, כאשר הנסיעות הללו צולמו באמצעות מצלמות נסתרות שהוחבאו בתוך הרכב. לאחר מכן, ערך משרד האינטראקטיב את הסרטונים הללו, והתאים אותם לצפייה באינטרנט, בפורמט ארוך ובפורמט קצר.

לבסוף, הועלו הסרטונים לפלטפורמות שיתופיות שונות, בהן פייסבוק, שם יכלו הגולשים לתייג את הסרטונים והתמונות, כאשר כל החברים של המצולם קיבלו הודעה אוטומטית על התכנים שהועלו לפייסבוק, אלמנט שסייע בהפצת הסרטונים.

גם הסרטונים שהועלו ל-YouTube הופצו לרשימת חברים גדולה. כן נוצרה גרסת טייק-אוף לסרטונים של סיאט, שהעידה על הבאזז שיצרו הקטעים הרלוונטיים ברשת. הקמפיין אף הוכתר כאחד מ-3 הקמפיינים הכי טובים במדיה החברתית באירופה, במסגרת יורובסט 2009.

* התוצאה: יותר מ-100 אלף צפיות נרשמו לקטעי הווידיאו, ומעל ל-80 אלף גולשים שונים צפו בסרטונים.

Fun לחבר שנמצא בדיכאון

רשת החנויות yellow נתנה לגולשים הזדמנות לעודד חברים מדוכאים. 167 אלף גולשים נענו לקריאה

משרד הפרסום מקאן-אריקסון העלה קמפיין לסדרת המוצרים החדשה של רשת חנויות הנוחות yellow, שנקראת Fun to go (מוזלי, פירות, משקאות גלידה ועוד), באמצעות פעילות חברתית באינטרנט. הרעיון של הקמפיין היה לעשות לאנשים FUN, כשם המותג, ולזהות את האנשים העצובים והמדוכדכים בפייסבוק. אותם אנשים קיבלו קופונים שאיפשרו להם לרכוש מוצרים בסניפי החברה.

לשם כך השיק משרד הפרסום אפליקציה פרסומית שעשתה שימוש באלגוריתם סמנטי, שיודע לסרוק את הסטטוסים של חברי הגולש בפייסבוק, ולאתר כ-400 ביטויים מבואסים, כגון "רע לי", "החיים קשים", ו"אני מדוכא".

לאחר מכן בחנה האפליקציה מי מכל החברים של המשתמש שהתקין את האפליקציה הוא הכי מדוכא או נרגן, תוך חישוב מספר התגובות או אי-ההתייחסות לסטטוס שלו, ועל בסיס זה שלחה לחבר שב-Down קופון לרכישה.

* התוצאה: 167 אלף גולשים הגיעו לעמודי האפליקציה, ו-45 אלף גולשים התקינו אותה.

תקשיבו לאוזניים

הפנטזיות המוזיקליות של הגולשים הניעו את הקמפיין לאוזניות פיליפס

משרד arc אינטראקטיב העלה קמפיין לחברת פיליפס, באמצעות בלונד 2.0, המתמחה במיתוג ובשיווק ניו-מדיה, במטרה לקדם את אוזניות האיכות שלה על בסיס נוכחות ופעילות בזירה החברתית, שמחברת בין הצרכנים לבין אתגר האוזניות של החברה. הסיסמה של הקמפיין היתה: "תנו לאוזניים שלכם להחליט".

לשם כך יצר משרד הפרסום פעילות בבלוג "עונג שבת", הנחשב לאחד הבלוגים המובילים בתחום המוזיקה בארץ, שהנושא שלה הוא הופעות מוזיקה בחו"ל, במטרה לגרום לגולשים לשתף ולהציע הופעות מוזיקה במקומות הכי הזויים ומקוריים שרק הם יכולים לחשוב עליהם.

כך, בכל יום עולה פוסט חדש שכתב גולש מן השורה, ובו הוא מספר על הפנטזיות המוזיקליות שלו. בין הגולשים הוגרלו אוזניות פיליפס.

פעילות זו נתמכת גם בפעילות תוכן בערוץ המוזיקה שבאתר Mako של קשת, ותחרויות און-ליין, שבחנו את הידע המוזיקלי של הגולשים.

את הקמפיין של האוזניות מלווה גם חשבון מיוחד שנפתח בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, שמדווח על התפתחויות, וחדשות בנושא, לצד קידום ברשת החברתית בפייסבוק, שמפנה טראפיק לאתר הייעודי.

* התוצאה: 25% מהטראפיק של האתר הגיעה מאתרי מדיה חברתית.

יצאו מהמסגרת

הפקות אופנה מקוונות ופעילות בקרב בלוגרים, תרמו למיצוב של משקפי השמש של Carrera

סאצ'י אינטראקטיב העלה קמפיין למשקפי השמש Carrera, במטרה למצב את המוצר כמשקפיים טרנדיים ואופנתיים בקרב קהל יעד של מובילי דעה בתחום האופנה, ולהניעם לרכישה. במסגרת הקמפיין, שהתנהל רק במדיה האינטרנטית, נערכו הפקות אופנה מקוונות, מפגש בלוגרים, תחרות בלוגים והנעת שיחה ברשת.

כך, יצר משרד הפרסום פעילות באתר "דלוק", אתר קהילות מוביל בתחום האופנה, שבו הוזמנו הגולשים ליצור הפקות אופנה למותג. בנוסף לכך, 8 בלוגרים מובילים ופופולריים בתחום האופנה, להם יש קהל קוראים ממוצע של כ-10 אלף איש, הוזמנו לסניף החברה, שם קיבלו מידע ומשקף מתנה. לאחר המפגש העלו הבלוגרים פוסטים בנושא, לצד תמונות של המוצר, וכן ערכו תחרות בבלוגים שלהם ובחשבונות הטוויטר שלהם, במסגרתה חילקו מוצרים לגולשים הפעילים.

הפעילות לוותה גם במספר דפים רשומים בפייסבוק, שמשכו אליהם מאות גולשים שהגיבו ויצרו שיחה, כאשר הבלוגרים הפיצו בעצמם את הפעילות שלהם גם בפייסבוק. בנוסף, נוצרה שיחה בפורומים של אופנה ברשת.

* התוצאה: 16 אלף חשיפות לבלוגים ו-68 אלף כניסות לאתר "דלוק".

רק עם קטנוע

שיתוף-פעולה בין twentyforseven למותג סאן יאנג יצר באזז ברשת סביב קולקציית החורף של המותג

משרד הפרסום והתוכן The Box העלה קמפיין אינטרנטי לרשת האופנה twentyforseven, בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם מותג האופנועים "סאן יאנג", במטרה לייצר באזז ברשת סביב קולקציית בגדי החורף של המותג. בנוסף, יצר המהלך גם פרסום לקטנוע האופנתי של המותג.

במסגרת הקמפיין הגולשות התבקשו לצלם את עצמן לבושות בפריטי אופנה שונים של המותג, ולשלוח את התמונות הללו למספר טלפון מיוחד. התמונות הופיעו באתר של החברה, כמו גם בדף ה-Fan שנפתח במיוחד בפייסבוק. הגולשות העלו את התמונות גם לפרופיל האישי שלהן בפייסבוק, שאיפשר להן לשתף את החברים שלהן בתמונות, ולהזמין אותם להצביע עבורן באמצעות כפתור ה-Like שבתחתית הסטטוס של פייסבוק.

במסגרת הקמפיין, שנמצא בימים אלה עדיין באוויר, הגולשת שתצבור את מירב ההצבעות תזכה בקטנוע Fashion Mio, אשר עוצב במיוחד עבור נשים ובהשראת קולקציית החורף של חברת האופנה.

* התוצאה: מעל ל-55 אלף גולשות השתתפו בקמפיין.