אירופה ננעלה בשיא של 14 חודשים בהובלת מדד הפוטסי

מדד פוטסי של לונדון עלה ב-0.8% ■מניית DSG ריכזה עניין לאחר ש-UBS הוסיף אותה לרשימת המניות המועדפות בתיק ההשקעות ■ לרגל חג לאומי, היום לא התקיים מסחר בבורסת טוקיו

שוקי אירופה ננעלו הערב (ד') בשיא של 14 חודשים, בהמשך לנעילה החיובית הבוקר באסיה, ובהובלת ענף הסחורות לאחר שמחיר הנפט שבר את רף 75 דולר לחבית במסחר בניו יורק.

מדד MSCI אסיה פסיפיק, ללא יפן, עלה ב-0.3%. היום לא התקיים מסחר בבורסת טוקיו לרגל חג לאומי.

אתמול בארה"ב דווח כי המכירות של בתים קיימים עלו יותר מהצפוי בנובמבר ובבריטניה התמ"ג של הרבעון השלישי התכווץ פחות מההערכות הראשוניות. וול סטריט ננעלה אמש (ג') בעליות כשמדד ה-VIX, או בשמו הפופולרי, "מדד הפחד", איבד 4.5%.

מדד העוקב אחרי הסיכון בקרב אג"ח של השווקים המתעוררים ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 16 חודשים לאור התגברות האמון בהתאוששותה של הכלכלה העולמית מהמשבר הפיננסי העולמי.

מניות הנדל"ן של הונג קונג נחלשות

מניית DSG , קמעונאית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה ביותר בבריטניה, ריכזה עניין לאחר ש-UBS הוסיף אותה ל"רשימת המניות המועדפות בתיק ההשקעות".

מניות הכרייה והאנרגיה, אנטופגאסטה , BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין על רקע עליית מחירי הנחושת והניקל.

מקרתור קואל, היצואנית הגדולה ביותר בעולם של פחם המשמש לייצור פלדה, ריכזה עניין לאחר שחברת מקיורי הודיעה כי קבוצת נובל מהונג קונג עשויה להגיש הצעת רכש לחברה. גלוצ'סטר קואל מזנקת ב-26% לאחר שקיבלה הצעת רכש ממקיורי ונובל.

מניות הנדל"ן, האנג לאנג נכסים וצ'יינה אוברסיס לאנד איבדו גובה בהונג קונג לאור חששות גוברים להיווצרות בועת נדל"ן באחת הערים היקרות ביותר בעולם.