תרו: "סאן במסע הכפשות להשיג שליטה במחיר מכירת חיסול"

הדירקטוריון קורא לבעלי המניות להצביע בעד הצעותיו באסיפה בשבוע הבא ■ מנגד, סאן מקבלת תמיכה מגופי ייעוץ בלתי תלויים

שבוע לפני אסיפת בעלי המניות של חברת התרופות תרו , והעניינים מתחממים. דירקטוריון תרו, בראשות בארי לויט, שלח מכתב לכל בעלי המניות ובו הדירקטורים מפצירים בבעלי המניות "להגן על השקעתם" בכך שיתמכו בהמלצות שהועלו על-ידי דירקטוריון תרו. אלה כוללות בחירה מחדש של הדירקטורים ומתן שיפוי ופטור.

תרו נמצאת בעיצומו של מאבק שליטה בין משפחות המייסדים ובהן לויט, לבין החברה ההודית סאן שמחזיקה בכ-35% מתרו. סאן מתנגדת נחרצות להצעות שיועלו באסיפה, ולאחרונה גם קרן טמפלטון, שמחזיקה בכ-10% מתרו, הודיעה על התנגדות להצעות ולמעשה על תמיכה בסאן.

"האם סאן פועלת 'לטובת' משהו מלבד טובת האינטרסים האישיים שלה?", כותבים הדירקטורים במכתב. "סאן מבקשת ממך להצביע כנגד מינויים של מועמדי החברה לדירקטורים. היא מתנגדת לאישור הסכמי השיפוי לדירקטורים הקיימים, למרות שהסכמים אלה שכיחים בחברות ציבוריות, ומעט דירקטורים, אם בכלל, היו מוכנים לקבל תפקיד שכזה בחברה בה לא קיימים הסכמים סטנדרטיים שכאלה. גישתה של סאן תסכל את פעילות החברה ותיצור בלבול. כיצד מצב שכזה ישרת את האינטרסים של בעלי המניות בתרו?".

סאן וטמפלטון קובלות על כך שתרו לא פרסמה דו"חות מבוקרים כבר תקופה ארוכה, ובהקשר זה כותבים חברי הדירקטוריון כי "תמיכה בסאן תעכב את פעילות מועצת המנהלים, ולפיכך תביא לדחייה נוספת בפרסום הדו"חות. שוב, דבר זה לא יסייע לאינטרסים של בעלי המניות של תרו".

הם חותמים את המכתב בקריאה חד משמעית: "אל תתנו לסאן להצליח במסע ההכפשות המיועד לחזק את מאמציה לזכות בשליטה בחברה שלכם במחיר מכירת חיסול".

ואולם, שלושה גופי ייעוץ בלתי תלויים שמייעצים לגופים מוסדיים תומכים דווקא בעמדת סאן-טמפלטון. הגופים - Glass Lewis, PROXY Governance ו- RiskMetrics- ממליצים לבעלי המניות להתנגד להצעות תרו. ריסקמטריקס לדוגמה, קוראת לבעלי המניות "לדחות באופן מוחלט את מכלול המועמדים לכהונה כדירקטורים", בעוד שפרוקסי גוברננס מציינת שהצבעה בעד השיפוי והפטור לדירקטורים "תעביר את החבות עבור כישלונותיהם מהדירקטורים המכהנים לחברה (ובכך, למעשה, לבעלי המניות בעצמם)".

מאבק השליטה על תרו נמשך כבר מאז 2007, והוא מתנהל גם בהליכים משפטיים. הצדדים ממתינים כעת להחלטת בית המשפט העליון.