שר האוצר היפני אושפז בגלל תשישות; הסיבה: תקציב המדינה

הירוהיסה פוג'י, 77, אושפז בבית חולים בגלל לחץ דם גבוה ותשישות לאחר שבועות של דיונים על הצעת התקציב הראשונה של ממשלתו של יוקיו הטויאמה, שנכנסה לתפקידה בספטמבר

שר האוצר היפני, הירוהיסה פוג'י, 77, אושפז בבית חולים בגלל לחץ דם גבוה ותשישות, לאחר ששקד על גיבוש תקציב המדינה. כך מסר פקיד במשרד האוצר. פוג'י יישאר בבית החולים במשך כעשרה ימים.

הפקיד ציין שפוג'י ישתתף בישיבות הממשלה שנקבעו ל-30 בדצמבר ול-5 בינואר. פוג'י אושפז לאחר שבועות של דיונים על הצעת התקציב הראשונה של ממשלתו של יוקיו הטויאמה, שנכנסה לתפקידה בספטמבר.

לדברי קיושי מוריטה, כלכלן בכיר בברקליס קפיטל בטוקיו, "זה לא ישפיע על הכלכלה או על השווקים, מכיוון שהתקציב כבר פורסם והסוחרים כבר אינם מצפים להתערבות בשוק המטבע". החשש מהתחזקות חדה של הין התפוגג לאחר היחלשות הין בארבעת השבועות האחרונים. משרד האוצר מפקח על מדיניות שער החליפין של יפן.

הטויאמה ביקש מפוג'י לדחות את פרישתו ולהשתתף בבחירות שנערכו באוגוסט ושבהן נחלה המפלגה הדמוקרטית של יפן ניצחון לראשונה בתולדותיה. ב-1993 עמד פוג'י בראש משרד האוצר למשך תקופה קצרה.

"אם פוג'י אינו מסוגל למלא את התפקיד, עשוי להיווצר הרושם שאין במפלגה השלטת מספיק אנשים מוכשרים", אומר מוריטה. פוג'י הוא אחד הפוליטיקאים הבודדים במפלגה הדמוקרטית היפנית שיש להם ניסיון במשרד האוצר.