סלקום ופרטנר יצטרפו לניסוי אינטרנט על תשתיות החשמל

חברת החשמל מעוניינת לחבר כ-150 בתי אב באחת השכונות בקרית שמונה ולספק לה אינטרנט מהיר במטרה לבדוק כיצד עובדת הטכנולוגיה והשימוש של מפעילים בתשתיות חברת החשמל

חברת החשמל תפנה בימים הקרובים לספקיות האינטרנט כדי לגייסם לניסוי הטכנולוגי בהעברת שירותי תקשורת דרך סיבים אופטיים לבתי לקוחות (FTTH). כפי שפורסם הניסוי יערך בקרית שמונה. ל"גלובס" נודע, שככל הנראה סלקום ופרטנר יצטרפו לניסוי.

חברת החשמל מעוניינת לחבר כ-150 בתי אב באחת השכונות בקרית שמונה ולספק לה אינטרנט מהיר במטרה לבדוק כיצד עובדת הטכנולוגיה והשימוש של מפעילים בתשתיות חברת החשמל.

בשבוע הבא צפויה להיערך בקרית שמונה פגישה בהשתתפות מנכ"ל חברת חשמל, עמוס לסקר, וראש עיריית קריית שמונה, ניסם מלכה, ביחד עם נציגי משרד התקשורת.

בפגישה אמורים הצדדים לקדם את המהלך ולבחור באיזו שכונה הוא יתבצע.

מטרת חברת החשמל היא להכניס כמה מהמפעילים לניסוי וזאת על מנת לבחון גם העברת תוכן וידאו. במידה והניסוי הטכנולוגי יצליח, תעבור חברת חשמל לניסוי שיווקי, שבו ביחד עם מפעילים תוכל לחבר כמה אלפי לקוחות תמורת תשלום.

נדגיש שהפעם בניגוד לעבר, נוצר חלון הזדמנויות נדיר שכן משרדי האוצר והתשתיות תומכים בהכנסתה של חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת, וזה אינו דבר של מה בכך. עד לפני כמה שנים משרדי האוצר והתשתיות התנגדו באופן חריף לכך משום שהמדינה לחצה על חברת החשמל לבצע את השינוי המבני בתמורה לכניסה לשוק התקשורת.