ההתנגדות למיזוג סמייל ופרטנר תעכב את מיזוג סלקום-נטוויז'ן

ההתנגדות למיזוג נמצאת בעיקר במשרד התקשורת ולא ברשות ההגבלים העסקיים ■ משרד התקשורת צפוי לאשר לחברות הסלולר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות לאחר שתורחב התחרות בשוק הסלולר

עמדת משרד התקשורת, לפיה יש להעדיף את השארתה של 012 סמייל כחברת תקשורת נפרדת ולמנוע את מיזוגה לתוך פרטנר או HOT - מה שהוביל למכירתה לאיש העסקים יוסי מימן - מעמידה את המיזוג האפשרי בין סלקום ל-013 נטוויז'ן בסימן שאלה.

משרד התקשורת יפרסם בשבועות הקרובים שימוע שמסדיר את כניסת חברות הסלולר לתחום השיחות הבינלאומיות. כיום אסור לחברות הסלולר למכור שירותי שיחות בינלאומיות, וזאת כצעד שמגן על חברות מפני החשש שכניסה גם למגרש זה תפגע בחברות השיחות הבינלאומיות פגיעה משמעותית.

משרד התקשורת צפוי לאשר לחברות הסלולר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות לאחר שתורחב התחרות בשוק הסלולר, ולאחר שתשונה שיטת התמחור בשיחות הנעשות ממכשירי סלולר לחו"ל, בדומה לשיטה הקיימת בשוק הנייח.

יש לציין כי ההתנגדות למיזוג נמצאת בעיקר במשרד התקשורת ולא ברשות ההגבלים העסקיים. הסיבה לכך היא שרשות ההגבלים אינה מעניקה משקל יתר להפרדה בין נטוויז'ן וסלקום, והיא מתייחסת אליהן כאל קבוצת תקשורת אחת בשליטת IDB. לעומת זאת, במשרד התקשורת יש שיקולים יותר רחבים של טובת התחרות על-פי ענפים.