האם iPhone 3GS, בגירסה המגוירת, עומד בציפיות?

האם יש סיבה ללכת לקנות טלפון שקיים בעולם יותר מחצי שנה, והאם הוא עדיין מצליח להתחרות בדגמים החדשים של כל היצרניות? ■ להורדה ישירה של אפליקצית "גלובס" לאייפון: http://mywap.co.il/5HZK.ashx

הרבה דברים נכתבו על ה-iPhone, שיצא בארץ רק בתחילת החודש ובעולם בחודש יוני. האם יש סיבה ללכת לקנות טלפון שקיים בעולם יותר מחצי שנה, והאם הוא עדיין מצליח להתחרות בדגמים החדשים של כל היצרניות? אנחנו חושבים שבהחלט כן, ובשורות הבאות נסביר למה.

* עברית: הגעתו של ה-iPhone לישראל מביאה סוף סוף עברית למכשיר בצורה רשמית, ולא דרך חברות צד שלישי. הגיור נעשה בצורה מוצלחת, ברוב המקומות, כולל שרשורים של הודעות SMS, פרט לכך שהמקלדת נפתחת תמיד באנגלית וצריך לשנות אותה בכל פעם ידנית לעברית (לחיצה על כפתור אחד במקלדת). הדבר קורה רק שרוצים שהמקלדת תעבוד עם שפה נוספת - אנגלית, כי שהמכשיר נותן לה עדיפות.

* ממשק: אחד השיפורים המשמעותיים ביותר בדגם ה-3GS הוא מהירות התגובה שלו, ששופרה בצורה משמעותית. מה שיאפשר לכם לפתוח יישומים שונים במכשיר, מבלי לחכות. מהירות התגובה הזו, שקשה להגיד שקיימת בטלפונים חכמים של יצרניות אחרות, היא לא הסיבה היחידה שאנחנו מחבבים את ה-iPhone.

אפל מצליחה בצורה מדהימה לבנות טלפון שלא נתקע, מגיב בצורה טובה, ולא מחייב אתכם לגרד את הראש בכל פעם שאתם מנסים לסנכרן את המכשיר או להתקין אפליקציה. כל היכולות הקיימות במכשיר עובדות, וזה דבר שקשה להגיד על מכשירים אחרים בשוק.

* מודם: דוגמה טובה לפשטות בממשק היא המודם הסלולרי. רובנו לא יודעים, שרוב הטלפונים היום מאפשרים להשתמש בהם כמודם סלולרי למחשבים ניידים. אם בטלפונים של החברות המתחרות, הלקוח צריך להתקין תוכנה מיוחדת ולנסות להבין איך מגדירים אותה. פה פשוט מחברים את ה-iPhone למחשב הנייד, ומעדכנים ב"הגדרות כלליות" שכרגע המכשיר אמור לעבוד כמודם. החיבור לאינטרנט ישר מתחיל לעבוד. מכיוון שחלק גדול ממשתמשי ה-iPhone גם ככה מחזיקים חבילת גלישה גדולה, הפתרון הזה מתאים לרבים, וחוסך רכישת מודם חיצוני.

* שיחות: נושא איכות השיחה ב-iPhone שנוי במחלוקת. איכות השיחה בעייתית מעט, אולם לא היינו מתרגשים ממנה יותר מדי.

הרמקול הפנימי שבאמצעותו מאזינים לשיחות קצת קטן, כך שכאשר המכשיר לא מונח על האוזן בזווית המדויקת, השיחה נשמעת חלשה מעט. זה אמנם מעצבן, אבל מהר מאוד מתרגלים לתנוחה המדויקת. *בלוטות' ו-WiFi: הבלוטות' עובד בצורה מוצלחת מאוד, כמעט ללא ניתוקים מדיבוריות אליהן התחברנו (דבר שקשה להגיד על מכשירי נוקיה) והספיקרפון מוצלח מאוד. התקן ה-WiFi מוצלח במיוחד.

* מצלמה: נושא המצלמה של ה-iPhone היה תמיד רגיש. המצלמה בדגם היא 3 מגה פיקסל, וממש לא מתחרה במצלמות של הטלפונים עם 8 או 12 מגה פיקסל. מה שכן, היא מפיקה תמונות באיכות טובה ביחס לקטגוריה באור יום ופחות טובות במקומות סגורים. כמו כן, למצלמה אין פלאש, אבל יש לה פוקוס אוטומטי שמתבצע באמצעות נגיעה של האצבע במיקום הדרוש בתמונה. צילום הווידיאו למרבה הפלא, סיפק גם כן תוצאות סבירות מאוד.

* GPS: נושא הניווט ב-iPhone רגיש במיוחד. למרות שהמכשיר מאפשר לנווט עם אחד המסכים האיכותיים ביותר במכשירי הסלולר היום בגודל של 3.5 אינץ', התקן ה-GPS גרוע. כתוצאה מזה, כל תוכנות הניווט שתנסו להריץ עליו יסבלו מזיהוי איטי מאוד של המיקום שלכם ברכב בעת תנועה (לא הזיהוי הראשוני של מיקומכם). הדבר מתבטא כאשר מבצעים פנייה ורק לאחר מספר שניות, תוכנת הניווט תדע שפניתם.

* סוללה: נקודת התורפה היא הסוללה החלשה, שלא תחזיק מעמד שעות הערב המוקדמות, למי שהשתמש ב-GPS לנסיעה קצרה וגם הקשיב קצת למוזיקה.

*מוזיקה: נגן המוזיקה במכשיר הוא זה הקיים במכשירי האייפוד, כך שאם היה לכם כבר מכשיר אייפוד, מיד תרגישו בבית. את השירים תוכלו להעביר למכשיר באמצעות תוכנת iTunes (המשמשת גם לסינכרון), אולם, אל תבלבלו, חנות המוזיקה הנושאת אותו שם, עדיין לא פועלת בארץ. עם זאת, הרמקולים לא סטריאופוניים ואין רדיו.

* זיכרון פנימי: 16 או 32 ג'יגה.

* בשורה התחתונה: ה-iPhone 3GS הוא עדיין אחד הטלפונים המוצלחים בשוק היום.

* מחירים: סלקום - 3,240 שקל / 3,960 שקל ל-16 / 32 ג'יגה; פלאפון: 3,150 שקל / 4,158 שקל ל-16 / 32 ג'יגה; אורנג': 3,511 שקל / 4,096 שקל ל-16 / 32 ג'יגה.

להורדה ישירה של אפליקצית "גלובס" לאייפון: http://mywap.co.il/5HZK.ashx