אתה באילת והסלולרי נדד לירדן? פרטנר זכאית לתעריף חו"ל

נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד פרטנר בגין תופעת "הנדידה הסלולרית" ■ השופטת קבעה כי לפרטנר אין שליטה על מעבר אקראי של מכשיר סלולרי לשליטתה של חברה סלולרית זרה במקומות מסוימים בארץ

נדחתה תביעה ייצוגית שהוגשה נגד פרטנר . השופטת קבעה כי לפרטנר אין שליטה על מעבר אקראי של מכשיר סלולרי לשליטתה של חברה סלולרית זרה במקומות מסויימים בארץ (לדוגמה אם אתה באילת והמכשיר שלך קולט את האות של החברה המצרית). לפיכך, היא רשאית לחייב לקוחות שהדבר אירע להם כאילו שהתקשרו מחו"ל לארץ.

בהחלטתה דחתה השופטת מיכל נד"ב מבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה, בקשה לאישור תביעה כייצוגית בסך של 17 מיליון שקל, שהוגשה נגד חברת פרטנר תקשורת בע"מ. הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה בדצמבר 2008, בטענה שהעובדה שפרטנר מחייבת את מנוייה בתעריף של שיחות נדידה (roaming), כאשר מכשירם נדד לרשת של מפעיל זר, אך נמצא פיזית בארץ (תופעה הידועה בשמה "נדידה אקראית"), הינה מנוגדת לתנאי רישיונה.

פרטנר, באמצעות ב"כ עו"ד ירון רייטר ועו"ד אריאלה אבלוב ממשרד עמר, רייטר, זאן ושות', טענו, בין היתר, כי תופעת הנדידה האקראית הינה תופעת טבע אשר אינה נמצאת בשליטת פרטנר, כשם שאין היא נמצאת בשליטתן של אחרות בעולם אשר פועלות בשיטת ה-GSM, כי לשון הרישיון אינה אוסרת על קיומה של התופעה, וכי ממילא פרשנות זו מביאה את הרשיון לכלל אבסורד, וכי לפרטנר חסינות ופטור הקבועים בחוק התקשורת.

כאמור, בהחלטתה מהיום, קבעה השופטת נד"ב כי פירוש פרטנר להגדרת שירות נדידה, לפיו שירות זה כולל גם שירות הניתן עת המנוי נמצא בארץ, כאשר השירות ניתן על ידי מפעיל זר בחו"ל הוא הפירוש הנכון נוכח לשון הרישיון.

לסיכום, ציינה השופטת נד"ב כי לא שוכנעה שלתובע עילת תביעה בבקשה לאישור התביעה כייצוגית, ומשכך דחתה את הבקשה. השופטת נד"ב פסקה כי התובע יישא בהוצאותיה של פרטנר בסך של 25,000 שקל בתוספת מע"מ.