בנק הפועלים ומשרד השיכון יעודדו רכישת דירות בפריפריה

השר אריאל אטיאס: "אחד היעדים המרכזיים ששמתי לעצמי הוא לנסות להקל על מצוקת הדיור הקשה לזוגות הצעירים בישראל. הנתונים מלמדים על ירידה בהיקף המשכנתאות בפריפריה, והמשמעות היא שפחות זוגות צעירים קנו דירה"

עוד בשורה משוק הנדל"ן הרותח ממילא: בנק הפועלים ומשרד השיכון בוחנים שיתוף פעולה, במסגרתו יעודדו 2 הגופים זוגות צעירים לקבל משכנתא לרכישת דירות בפריפריה, בעיקר באיזורי הנגב והגליל.

בכנס יועצי משכנתאות ארצי של בנק הפועלים שנערך בסוף השבוע שעבר אמר שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כי שוחח בנושא זה עם מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן. "אחד היעדים המרכזיים ששמתי לעצמי הוא לנסות להקל על מצוקת הדיור הקשה לזוגות הצעירים בישראל. הנתונים מלמדים על ירידה בהיקף המשכנתאות בפריפריה, והמשמעות היא שפחות זוגות צעירים קנו דירה. הצעתי מסלולים שיעקפו את הבעיה, אבל הדלת עדיין חסומה. אני מתחייב שלא נרפה - נמשיך ללחוץ על משרד האוצר. התכנית לשיווק מאסיבי של קרקעות תימשך, בכדי להגדיל את ההיצע ולהוזיל את המחיר", אמר אטיאס.

אטיאס הוסיף כי "מעטים האנשים המסוגלים לקנות דירה ללא עזרת הבנק. אבל ככל שהמשכנתא בערבות המדינה יותר אטרקטיבית, כך גדלה יכולתו של האזרח לקבל את המשכנתא המשלימה מהבנק. לכן יש חשיבות למעורבות המדינה".

מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, בירך את השר אטיאס על היוזמות האחרונות שלו להרחיב באופן משמעותי את שיווק הקרקעות על ידי המדינה, לצורך בניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות. "אנו מעריכים מאוד גם את היוזמות שמוביל שר הבינוי והשיכון במטרה להחזיר את מעורבות המדינה בתחום הזכאות, בעיקר באזורי הפריפריה. בנק הפועלים מפעיל בשנים האחרונות את תוכנית 'זכאות פועלים', שנועדה להעניק הטבות במשכנתאות ללקוחות הבנק, ונשמח לבחון שיתוף פעולה עם יוזמות של משרד הבינוי והשיכון בתחום הזכאות", אמר קינן.