פריים-סנס נחשפת אך השת"פ עם מיקרוסופט נותר מעורפל

אחת מחברות הסטארט-אפ המסקרנות בישראל פרסמה הודעה ראשונה בתערוכת ה-CES ■ נשיא החברה: "חברות גדולות מזהות נישה וצומחות יחד איתה"

תערוכת CES, שנפתחה אתמול בלאס וגאס, סיפקה מספר הכרזות של חברות ישראליות. המעניינת בהן היא של פריים-סנס, שפעלה מתחת לרדאר בארבע וחצי שנות קיומה, ויוצאת היום עם הודעה רשמית ראשונה.

ההודעה, שמבשרת על פתיחת הפלטפורמה שלה למפתחי יישומים מצד שלישי, אינה אטרקטיבית כל-כך. אבל, ההערכות בחודשים האחרונים על כך שפריים-סנס מספקת את הליבה הטכנולוגית לפרויקט Natal של מיקרוסופט, מה שיהווה את פלטפורמת הבידור העתידית של ענקית התוכנה - הפכה את פריים-סנס לאחת החברות המסקרנות בזירת הסטארט-אפים הישראלית.

את החברה הקימו אביעד מייזלס, שמשמש כנשיאה; אלכס שפונט, דימה רייס, אופיר שרון וטמיר ברלינר, ומנהל אותה ינון ברכה. הרעיון מאחוריה הוא לייצר ממשק נוח יותר להתקני המחשוב, מה שיתבטא בעיקר בפעילויות שרלוונטיות לעולם הבידור, כגון משחקים וצריכת תוכן בידורי.

פריים-סנס פיתחה לשם כך שבב שמבצע מעין דיגיטיזציה של הסביבה ומסוגל לאתר ולנתח את התנועות של הנוכחים בתלת-מימד, כך שיוכלו לשלוט במערכות המחשוב באמצעות תנועות פשוטות. עד כה גייסה החברה כ-30 מיליון דולר מהקרנות ג'מיני, ג'נסיס וקיינן.

לא חברת משחקים

גם היום, עם יציאתה הרשמית לאור, לא התייחסו אנשי החברה להסכמי המכירות שלה. מייזלס סירב לחשוף את שמות הלקוחות וציין כי "הם יצהירו על ההסכמים בתזמון שיבחרו". לפחות במקרה של מיקרוסופט, ניתן להניח כי השמועות נכונות ושיתוף הפעולה בין החברות הוא משמעותי.

מייזלס אינו אוהב את ההתייחסות לחברה כחלק מעולם הגיימינג, אלא כחלק מחזון נרחב יותר. "ברגע שהמחשבים רואים ויכולים להבין את המרחב הפיזי, השימוש הופך לאינסופי".

ההודעה היום מיועדת לספק את אותן אפליקציות שיאפשרו, לדוגמה, להזרים תוכן המתאים למשתמש שיזוהה אוטומטית לפי תווי הפנים שלו. החשיבה של פריים-סנס על פלטפורמה שתאפשר פיתוח חיצוני, מתאימה לאסטרטגיה של התקני מחשוב אחרים שכובשים לאחרונה את עולם הצרכנות הדיגיטלית.

הרעיון הוא שהאפליקציות יהיו המנוע להגדלת השימוש, הנוסחה המנצחת ב-iPhone של אפל. "אנחנו מקווים להיות חברה גדולה, שמספקת פלטפורמה בתחום החישה", מסכם מייזלס את החזון, "החברות הגדולות מזהות נישה וצומחות יחד איתה". אם אכן הסכמי המכירות יתגלו כמוצלחים, אזי בדרך להפוך לאותה חברה גדולה, לא תצטרך פריים-סנס לגייס עוד כספים ממשקיעים.

אולם החברה תצטרך הרבה כסף כדי לענות על הביקוש בשווקים השונים. מה שיוביל כנראה להנפקה בשנתיים הקרובות.

החברה מונה היום כ-85 עובדים ולדברי מייזלס "הסלקציה שלנו היא קפדנית, אבל אנחנו בהחלט מחפשים לגדול".