מנכ"ל HOT לנתניהו: מנע מחברת החשמל להיכנס לשוק התקשורת

הרצל עוזר: "תבל קרסה בעקבות הקמתה של yes שמומנה ע"י בזק הממשלתית - מדוע לחזור על טעויות העבר?" ■ מזהיר מפני השלכות מרחיקות לכת על HOT ועל שוק התקשורת כתוצאה מהמהלך

חברת HOT קיבלה החלטה אסטרטגית להתנגד לכניסתה של חברת החשמל לתחום שירותי תשתיות התקשורת. מנכ"ל החברה, הרצל עוזר, פנה אתמול (ג') לראש הממשלה ולשרים הנוגעים בדבר, וביקש מהם להימנע מקבלת החלטות בנושא עד שלא ייערך בירור יסודי ומעמיק של השלכות המהלך.

עוזר הזהיר מפני השלכות מרחיקות לכת על HOT ועל שוק התקשורת כתוצאה מהמהלך.
במכתב מפורט קורא עוזר לראש הממשלה, בנימין נתניהו (שתומך במהלך ג.פ), לעצור את המהלך ולקיים בחינה מעמיקה שלו, וזאת לאור העובדה שחברת החשמל עומדת לקבל רישיון לניסוי טכנולוגי בקריית-שמונה, שנמצא בשלבי הכנה סופיים שלו במשרד התקשורת.

הניסוי עליו למדה HOT מהעיתונות פסול מיסודו, משום שלדעתה אסור לקיימו לפני שייערכו שימועים ובחינה כלכלית של המשמעויות שלו על ההשקעות שהיא מבצעת.

במכתב כותב עוזר כח קיימת בעיה שחברה ממשלתית מונופוליסטית נכנסת לשוק פרטי ומתחרה בשתי חברות פרטיות שמבצעות השקעות כבדות בתשתיות. לדברי עוזר, אין כשלי שוק בתחום תשתיות התקשורת בישראל, והעובדה היא ששתי חברות מתחרות על אספקת שירותי גישה מהירה לאינטרנט בכל רחבי הארץ.

"אין כל ביסוס להחלטה להקצות משאבי ציבור, בסכומי-עתק הנאמדים במיליארדי שקלים, לצורך הקמת רשת ולשם כינונה של תחרות שכלל אינה נדרשת. על פני הדברים, דומה כי החלטה זו התקבלה כלאחר יד, ללא שימוע כדבעי וללא בחינה מקצועית מקיפה ונאותה, בהליך שאינו מתיישב עם כללי מינהל תקין", הוא כותב, ומוסיף: "הקמתו של מתחרה הממומן מכספי המדינה, ובפרט באמצעות חברת החשמל, מונופול בתחומה, על מנת שיתחרה בחברות בסקטור הפרטי - עלולה להביא לתוצאות עגומות ולקריסת החברות הפרטיות.

"אנו שבים ומפנים את תשומת-לבם של הגורמים המחליטים לקריסתה של חברת תבל בעקבות הקמתה של yes, אשר ממונה על-ידי בזק, חברה ממשלתית בזמנו. את נזקי אותה תחרות נושאת HOT יום-יום בדמות חובות בהיקף של מעל 3 מיליארד (!) שקל לבנקים.

"לאחר שמדינת ישראל השלימה בקושי רב את מהלך ההפרטה של בזק ואת כינונה של תחרות בת-קיימא באמצעות גופים ומשקיעים פרטיים בשוק התקשרות הנייחת, וכאשר חברות הכבלים עדיין מתמודדות מול נטל החוב הכבד לבנקים, נשאלת השאלה - מדוע לחזור על טעויות העבר?"