הוועדה המחוזית: מלון אמבסדור יכלול מגורים ומלונאות

החלטה זו היא החותם הסופי לניצחונה של משפחת אבולעפיה מיפו, יוזמת הפרויקט, על הירוקים, שטענו כי מבניין שיוקם בקו הראשון לים אמור ליהנות כלל הציבור ולא רק יחיד סגולה שיוכלו להרשות לעצמם מגורים במקום

תוכנית מלון אמבסדור עם ייעוד למגורים ולמלונאות אושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב.

החלטה זו היא החותם הסופי לניצחונה של משפחת אבולעפיה מיפו, יוזמת הפרויקט, על הירוקים, שטענו כי מבניין שיוקם בקו הראשון לים אמור ליהנות כלל הציבור ולא רק יחיד סגולה שיוכלו להרשות לעצמם מגורים במקום.

התוכנית משמרת את חזית הבינוי הקיים לכיוון רחוב אלנבי, "כיכר הכנסת" ורחוב הרבט סמואל, ומאפשרת להקים מגדל שיהווה תשובה ארכיטקטונית לבניין מגדל האופרה מעברו הצפוני של אלנבי.

זכויות הבנייה מתחם הן 400% ולפי החלטת המועצה הארצית בתחילת 2009 זכויות אלו יוקצו למלונאות ולמגורים ביחס של לפחות 60% למלונאות ו-40% למגורים.

התוכנית אושרה לראשונה על ידי הוועדה המחוזית בספטמבר 2007, אך הוגשה לוולחו"ף (הוועדה לשמירה על הסביבה החופית) של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מאחר שהתוכנית מצויה בתחום ה-300 מטר מקו החוף, האסור לבנייה. הוולחו"ף החליטה לפני שנתיים לאסור בנייה למגורים במתחם אמבסדור, אך להתיר בניית מלון.

למרות קביעה זו החליטה באוגוסט 2008 ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לדחות את החלטת הוולחו"ף ולפני שנה החליטה המועצה הארצית שהמלון ישמש הן למלונאות והן למגורים.

עתה, משחזרה התוכנית לוועדה המחוזית, הוחלט לאשר את השימושים למלונאות ולמגורים לאחר שמיעת ההתנגדויות.