S&P מעלות חתכה הדירוג לאלעד US של תשובה בשתי דרגות

הדירוג החדש הינו "A" לעומת דירוג קודם "-AA", כאשר הדירוג נשאר ברשימת המעקב עם השלכות שליליות ■ ביום ה' חתכה חברת שערי ריבית את שיערוך האג"ח של אלעד US ב-32% ל-80 אגורות לאג"ח

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה היום (א') כי ביום ה' ה-14 בינואר הורידה את דירוג האג"ח של חברת אלעד US שבשליטת יצחק תשובה בשתי דרגות ל"A" לעומת דירוג קודם "-AA" תוך שהיא מותירה אותה ברשימת המעקב עם השלכות שליליות.

הורדת הדירוג ע"י S&P מעלות באה יום לאחר שחברת שערי ריבית המספקת שירות של שערוכי שווי הוגן למשקיעים המוסדיים בישראל הורידה את שיערוך האג"ח הפרטיות שהונפקו למוסדיים של זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה בארה"ב אלעד US ב-32% מ-118 אגורות ל-80 אגורות לאג"ח, לאחר שהחברה האם, אלעד גרופ ביצעה רכישה של 11.6 מיליון שקל ע.נ. מהאג"ח של אלעד US לפי שער של 80 אג'.

לאלעד US ישנם 11 נכסי נדל"ן למגורים ומשרדים בפלורידה ובג'ורג'יה שבארה"ב. החברה הנפיקה אג"ח בהיקף של 1.15 מיליארד שקל ביוני 2007, בריבית של 5.2%. תזרים המזומנים של החברה משמש כבטוחה לאג"ח, אשר צפויות להיפרע בחמישה תשלומים שווים החל בשנת 2011 ועד שנת 2015.

הדירוג הנוכחי של אלעד US הינו זהה לדירוג שנתנה S&P מעלות לחברה האם, אלעד גרופ באפריל 2009 עליה אמרו אז כלכלני חברת הדירוג "המשך ירידת שווי הנכסים שנצפה בצפון אמריקה ברבעון האחרון, עשוי להביא להמשך הגידול במנוף הפיננסי של אלעד גרופ לרמות גבוהות משציפינו".

נציין עוד כי באחרונה בוחנת אלעד גרופ את האפשרות להנפקת אלעד קנדה בבורסה בישראל כאשר מנכ"ל אלעד גרופ, מיקי נפתלי העריך בשבוע שעבר כי החברה תונפק לפי שווי שיגיע לכחצי מיליארד דולר.