בנק הפועלים: נשאף להשיג תשואה על ההון של 10-15%

דירקטוריון הפועלים אישר את תוכניות העבודה לשנים 2010-2012 ■ תוכניות העבודה, כפי שאושרו, מכוונות לכך ששנת 2010 תסמן עבור הבנק חזרה לתוואי של צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות

על רקע השיפור המתמשך בכלכלה העולמית ובעיקר על רקע התאוששות המשק הישראלי, אישר ביום ה' האחרון דירקטוריון בנק הפועלים את תוכניות העבודה לשנים 2010-2012. כך מדווח הבוקר (א') הבנק בהודעה לבורסה.

תוכניות העבודה, כפי שאושרו, מכוונות לכך ששנת 2010 תסמן עבור הבנק חזרה לתוואי של צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות. כמו כן, הושם דגש גם על המשך תהליכי ההתייעלות של העבודה בסניפים ובמטה, לרבות באמצעות פיתוחו של מרכז התפעול (Back Office), מתוך כוונה להסיט אליו יותר פעולות שאינן כרוכות בקשר ישיר עם הלקוחות.

הדירקטוריון חזר ואישר כי הבנק ישמור על רמת הלימות הון אף מעבר לרמה הרגולטורית הנדרשת, גם לפי כללי באזל II, ולא פחות מ-12%. הבנק לא מציין שום יעד לתשואה על ההון, אך מסר כי בטווח הארוך ישאף להשיג תשואה של "Low to Mid Teens", כלומר 10-15% בשנה.

יו"ר דירקטוריון הבנק, יאיר סרוסי, מסר כי "2009 היתה שנת מפנה בכלכלה העולמית, בכלכלה הישראלית ובבנק הפועלים. ישראל היתה בין המדינות שפגיעת המשבר בהן היתה קטנה יחסית, וזאת הודות למדיניות פיסקלית ממשלתית שקולה, המנהיגות המוניטרית של בנק ישראל, ומערכת בנקאית איתנה ושמרנית. כל אלה אפשרו למשק הישראלי להתחיל את שנת 2010 ברגל ימין. יחד עם זאת אנו ערים לסיכונים שעדיין נותרו במערכות הפיננסיות בארה"ב ובמרבית מדינות אירופה, ולעובדה שיש עוד דרך ארוכה עד לחזרה לתעסוקה מלאה במדינות המפותחות. כל אלה מחייבים אותנו לנקוט במדיניות עסקית זהירה ושמרנית".

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים הגיב לדיווח של בנק הפועלים וכתב כי ההצהרה האמיתית והלא מפתיעה העומדת מאחורי הפרסום היא "חזרה למרכז הבמה" וכאשר הפועלים מקבל החלטה לחזור למרכז הבמה, ההשלכות יורגשו בכל מגזר הבנקאות. מלבד זאת מציין בן זאב כי ההתייחסות לתוכנית העבודה לקונית, המסמנת חזרה לבנקאות מסורתית והחרפת תחרות.