גל פיטורים רביעי בקומברס: תפטר 500 עובדים, כ-200 בישראל

מדובר בגל הפיטורים עליו דווח כבר באוגוסט, לקיצוץ של כ-12% ממצבת כוח-האדם של החברה ■ סבב הפיטורים הנוכחי, הרביעי בחברה מאז שהחל המשבר הכלכלי, יחל בסוף פברואר וייפרס על פני מספר "פעימות"

הפיטורים בקומברס , עליהם דובר עוד בחודש אוגוסט, יוצאים לדרך. חברת ההיי-טק שמשרדיה ממוקמים ברמת החי"ל בת"א תפטר בחודש הבא כ-500 עובדים, קרי כ-12% ממצבת כוח האדם שלה. יהיה זה סבב הפיטורים הרביעי בחברה מאז שהחל המשבר הכלכלי האחרון.

ככל הנראה, בקומברס מתכננים לבצע את הפיטורים במספר "פעימות", החל מסוף פברואר. הקיצוץ יהיה רוחבי ובכל משרדי החברה בעולם, כאשר בישראל צפויים כ-200 עובדים לקבל את מכתבי הפיטורים. יש לציין כי המספרים הסופיים טרם גובשו על ידי ההנהלה.

מקומברס נמסר בתגובה, כי "כחברה ציבורית איננו יכולים להתייחס להערכות שוק".

על גל הפיטורים הנוכחי החלו לדבר בקומברס עוד בחודש אוגוסט וההערכה הייתה כי באוקטובר, אחרי החגים, הוא ייצא לפועל. ואולם, הנהלת החברה דחתה את הפיטורים ובכוונתה להוציא אותם לפועל בחודש הבא.

בחודש מארס אשתקד פיטרה קומברס כ-300 עובדים ברחבי העולם, כ-100 מהם בישראל. לאחר פיטורי 8% מהעובדים דאז, נותרה מצבת כוח האדם של קומברס על כ-4,150 עובדים.

לפני גל הפיטורים במארס בוצעו 2 סבבי פיטורים נוספים, במסגרתם פוטרו כ-500 עובדים. "אני מאמין שאנחנו נוהגים באחריות בהינתן הסביבה הכלכלית הנוכחית, ואני סומך על כל אחד מכם שיעזור לנו לנווט את דרכנו בביצוע התוכנית", אמר אז המנכ"ל אנדריי דהאן.

קומברס היא אחת החברות הוותיקות בהיי-טק הישראלי, ולזכותה נזקפת המצאת התא הקולי בטלפון. גם כיום ממשיכה החברה לספק למפעילות טלקום ולחברות סלולר פתרונות תוכנה, וכן לספק להן שירותי גבייה (בילינג).