"סירבנו להשתתף באורגיית סקס - ויחסינו עם מיקרוסופט שובשו"

היחסים בין ענקיות המחשוב למפיצים מקומיים היו תמיד רגישים, אולם הטענה של EIM טכנולוגיות במסגרת תביעה שהגישה - קובעת רף חדש ■ EIM היתה אחת המפיצות הגדולות של תוכנות מיקרוסופט בישראל עד אמצע 2005

היחסים בין ענקיות המחשוב למפיצים מקומיים היו תמיד רגישים. אולם הטענה של EIM טכנולוגיות כנגד מיקרוסופט, במסגרת תביעה שהגישה נגד החברה - קובעת רף חדש.

EIM הייתה אחת המפיצות הגדולות של תוכנות מיקרוסופט בישראל עד אמצע 2005, אז הופסק ההסכם בין החברות. לטענתה, שהוגשה כתשובה לכתב הגנה לפני מספר ימים לביהמ"ש המחוזי בת"א והגיעה לידי "גלובס", יחסיה עם מיקרוסופט עלו על שרטון. זאת, משום שאנשיה סירבו להשתתף באורגיית סקס וסמים במסגרת שיט תענוגות שערכה מיקרוסופט במאי 2005 למפיצים מישראל ומטורקיה.

"לשיט התענוגות הוזמנו על-ידי נציגי מיקרוסופט או מי מטעמם, נשים שעיסוקן במתן שירותי מין תמורת תשלום", נכתב בתביעה. "במהלך השיט האמור, עודד נציג מיקרוסופט את משתתפי השיט לבלות עם הנשים הנ"ל, ובכלל זה קבלת שירותים כאמור. כן הוצע להם לצרוך חומרים שנחזו להיות חומרים אסורים". בכירים ממיקרוסופט בארה"ב שנכחו בשיט לא התנגדו למהלך, מבהירים ב-EIM.

למי שעוקב אחר הסכסוך בין החברות מאז 2006, התיאור אינו מפתיע. בכתב התביעה המקורי מנובמבר 2006, טענה EIM כי סירוב נציגיה להשתתף "בפעילות מסוימת" שאירעה בשיט גרם לכך ש"סר חינה בעיני מיקרוסופט".

בכתב ההגנה שהגישה מיקרוסופט בנובמבר 2009 טענה כי "אינה יכולה להתייחס לדברים כלליים אלה", והכחישה כי הם רלוונטיים לאי חתימת הסכם הפצה חדש עם EIM.

הסכסוך כולל שתי תביעות בישראל ובאירלנד. EIM, שבשליטת יורם קליין ואבי דולברג, נסחרה בבורסה בת"א באותם ימים, ודיווחה כי מיקרוסופט לא תחדש את הסכם ההפצה איתה. המשמעות, כך דווח, יכולה לבוא לידי ביטוי בפגיעה ב-50% מהכנסות החברה. כתוצאה, תבעה EIM את מיקרוסופט על סך 10.5 מיליון שקל בגין "נזקים כבדים ובלתי הפיכים" שנגרמו לה.

מיקרוסופט טענה כי הפסקת היחסים אירעה בעקבות דיווחים לא נכונים על היקפי מכירות של תוכנות על-ידי EIM, ואף כינתה זאת "הונאה מובהקת".

מיקרוסופט הגישה במקביל להפסקת ההסכם תביעה כנגד EIM בגובה 2.5 מיליון דולר באירלנד, ומאז מתבררת באירלנד בקשת EIM להעברת התביעה לישראל.

ממיקרוסופט נמסר: "הדברים אינם ראויים לתגובה".