ג'ף פולבר: "מותג שלא יהיה לו איש המתמחה בטוויטר יהיה בבעיה"

לואיס לה-מיור, מייסד האפליקציה הפופולרית Seesmic בטוויטר, בכנס האינטרנט DLD: "שירות המיקרו-בלוגינג צריך להתקדם מ-60 מיליון משתמשים ל-300 מיליון"

"בארה"ב יש פער בין הזמן שבו חדשות מתעדכנות ומופיעות בטוויטר, לבין הזמן שבו הן מופיעות באתרי החדשות השונים. בשוק ההון קוראים לזה ארביטראז', פער במחירי מניות. אם משליכים את זה על האינטרנט, זה אומר שיש פה הרבה מאוד הזדמנויות" - כך אמר המשקיע ג'ף פולבר במושב Real Time, שנערך היום (ב') בכנס האינטרנט הגדול של אירופה, DLD, המתקיים במינכן, גרמניה.

לדברי פולבר, "הפוטנציאל הטמון באינטרנט בזמן אמת הוא גדול מאוד, ואנשים יכולים לחלוק ביניהם דברים ולשוחח אחד עם השני, ואילו אומנים או מותגים יכולים לתקשר עם הקהל שלהם".

פולבר הוסיף כי "אנחנו מרגישים את האבולוציה של התקשורת - זו מעין ספינת טיטאניק. המדיה החברתית נותנת לנו הרגשה של נוכחות בהווה שקשה מאוד להסביר במילים. אבל אנחנו גם מתחילים להרגיש את ההייפר-תקשורת: אנחנו מקבלים יותר מדי מידע ממה שאנחנו מסוגלים לעכל".

לא רק לגיקים

לואיס לה-מיור, מייסד Seesmic, אפליקציית טוויטר פופולרית, הוסיף כי "התחלנו כשירות ווידיאו, אבל היום אנחנו מפוקסים לגמרי על טוויטר. לטוויטר יש שתי בעיות מרכזיות: הוא עדיין לא פונה לקהל רחב מאוד של משתמשים, ורמת האמון בתוכן שנמצא בו לא תמיד ברורה. אני חושב שהגיע הזמן שטוויטר יתחיל לפנות לא רק ל'גיקים', אלא גם למסה רחבה יותר. אני חושב גם שטוויטר צריך להתקדם לשלב הבא - מ-60 מיליון משתמשים ל-300 מיליון משתמשים ואפילו יותר".

ראג' נאראיאן, מייסד וארכיטקט ראשי של Glam מדיה, חברת המדיה הוורטיקאלית הגדולה בעולם, הוסיף כי "היקף התוכן שנמצא בטוויטר הוא עצום, מדובר בכ-30 עד 40 מיליון ציוצים ביום, וזה אתגר רציני מאוד עבור המשתמשים: כיצד ניתן למצוא את התוכן בעל הערך האמיתי מבלי להיות מוסח מהרעשים הרבים".

לשם כך, Glam מדיה השיקה את Tinker, אפליקציה למציאת ציוצים על-פי קטגוריות נושאיות או אירועים, שמסייעת למותגים לעקוב אחר השיחה שמתנהלת עליהם בשירות המיקרו-בלוגינג.

לדברי לה-מיור, "כמות המשתמשים שעוקבים אחר מותג מסויים היא לא כל-כך חשובה, והרבה פעמים מדובר במשתמשים לא אמיתיים. מה שחשוב הוא להשתלב בתוך השיחה שמתנהלת בטוויטר. לנו, לדוגמה, יש 3 אנשים שעונים למשתמשים בטוויטר 24 שעות, וזו העצה שלי למותגים - לתקשר עם הצרכנים".

פולבר הוסיף כי "בעוד שנתיים, מותג שלא יהיה לו איש המתמחה בטוויטר יהיה בבעיה. לדעתי, מה שמעניין באמת בטוויטר זאת העובדה שהוא משנה את הפונקציונליות שלו בהתאם לאופי של היוזרים שמשתמשים בו, וזה הקסם שלו". *