צחי הנגבי: "דו"ח גולדסטון הוא כולו צביעות וחוצפה"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2: "התשובה של ישראל צריכה להיות שלילה מוחלטת של הקמת ועידת חקירה פנימית שתגרור אותנו למקומות שאנחנו לא צריכים להיות בהם - יש דרכים אחרות לבדוק את התפקוד של צה"ל בעופרת יצוקה"

"דו"ח גולדסטון הוא כולו צביעות וחוצפה. התשובה של ישראל צריכה להיות שלילה מוחלטת של הקמת ועידת חקירה פנימית שתגרור אותנו למקומות שאנחנו לא צריכים להיות בהם". כך אמר היום (שבת) צחי הנגבי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

הנגבי אמר כי להערכתו דו"ח גולדסטון לא יגיע לדיון בבית הדין הבינלאומי, "הראשונה שתטיל וטו היא ארה"ב, ואחריה בריטניה ושאר מדינות כמו ישראל שנאבקות בטרור", אמר. "פשוט אסור לכונן ועדת חקירה ממשלתית בעלת סמכותיות משפטיות. יש דרכים אחרות לבדוק את התפקוד של צה"ל במבצע עופרת יצוקה, וועדת חקירה היא לא אחת מהן", לדבריו.

באשר לחיסול של הבכיר בחמאס, מחמוד אל-מבחוח בדובאי, והאשמות הארגון את ישראל, הנגבי אמר כי "ישראל אימצה דרך של התעלמות מוחלטת מההאשמות כאלה, זה הכל למטרת דה-לגיטימציה, אנחנו לא מתייחסים לזה, אין לנו עניין להגיב לכך".

לגבי המחלוקות הפינימיות בתוך מפלגת קדימה, בין יו"ר המפלגה ציפי לבני לבין שאול מופז, הנגבי בחר שלא להיכנס לעניינים הפנימיים ואמר כי להערכתו המפלגה תישאר מחוזקת. "זה לא תלוי בקדימה האם להיכנס לממשלה. להערכתי ראש הממשלה בכלל לא מעוניין להכניס את המפלגה לממשלה", אמר.

על הסוגיה של הסנקציות העולמיות נגד איראן בגלל ההתחמשות הגרעינית, הנגבי אמר כי לישראל הבעיה היא קיומית. "מעולם לא היתה מדינה בעלת יכולת גרעינית כזו שמאיימת בגילוי שכוונתה להשמיד את ישראל", לדבריו. "חלק מהיכולת הגרעינית של איראן היא בגדר נעלם. היא נמצאת על סף השלמת לבצע מהלך של יכולת בניית פצצה גרעינית, אבל אי אפשר לדעת מה הולך בראשו של אחמדיניג'אד, ולכן העולם צריך להתייחס לכך ברצינות המתבקשת ולפעול", אמר.

לגבי הדין ודברים בין ישראל לארה"ב בעניין הבנייה בהתנחלויות והמוכנות לדיונים דיפלומטיים, הנגבי אמר כי מעמדה של ישראל נשחק קשות בזירה העולמית. "מעולם לא הושוונו לפלסטינים מהבחינה של הסרבנות לקיום שיחות, והדברים של נשיא ארה"ב ברק אובמה בנושא הם בגדר עקיצה לשני הצדדים".