לגלוש מחו"ל במחיר שפוי: Telroam מציעה שירות חדש ומוזל

התעריף של Telroam לכל העולם עומד על 12 אירו ליום (62 שקל) עבור 300 מגה או 50 אירו (260 שקל) לשבוע, כאשר כמות תעבורת הנתונים החודשיים מגיעה עד ל-5 ג'יגה

מי שמעוניין ליהנות בעת שהותו בחו"ל מגלישה באינטרנט דרך מחשב נייד באמצעות מודם סלולרי משלם הרבה מאוד, הרבה יותר מעל שיחת טלפון המתקיימת מעבר לים. לקוח עסקי או פרטי שרוצה לקחת איתו את המחשב הנייד ולגלוש באופן חופשי, צריך להיות מוכן לחשבון טלפון שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. חברת Telroam הישראלית מציעה שירות חדש, המאפשר לשכור ממנה מודם סלולרי ולרכוש ממנה חבילת גלישה, כאשר התעריפים אחידים, ונמוכים במאות אחוזים מהתעריפים המקובלים. הלקוח הישראלי אוסף את המודם בנתב"ג ומחזיר אותו לחברה, גם כן בשדה התעופה, כאשר הוא חוזר לארץ.

התעריף של Telroam לכל העולם עומד על 12 אירו ליום (62 שקל) עבור 300 מגה או 50 אירו (260 שקל) לשבוע, כאשר כמות תעבורת הנתונים החודשיים מגיעה עד ל-5 ג'יגה. לשם השוואה, תעריפי חברות הסלולר עומדים בעת רכישת חבילות מוזלות על כ-100 שקל עבור 5 מגה בארה"ב או 4,828 שקל בארה"ב עבור 300 מגה בסלקום. בפלאפון חבילה של 80 מגה באירופה תעלה 2,000 שקל.

ללקוח הנוסע לחו"ל עומדת האפשרות לגלוש דרך נקודות גלישה אלחוטיות בבתי מלון או שדות תעופה, אולם הבעיה היא שברוב המקומות גובים תשלום עבור השירות הזה, כאשר הוא עומד על 15 עד 20 אירו ליום, כאשר במקרים מסוימים יש גם תעריפים נמוכים יותר לזמן גלישה מוקצב.

ל-Telroam יש הסכמים עם 20 מפעילות סלולר ב-20 מדינות בעולם, ביניהן ארה"ב, סין, יפן, סינגפור ומדינות במערב אירופה.

חברת הסטארט-אפ Telroam הוקמה לפני כחצי שנה על ידי שני יזמים ישראליים: נעם לנדו ויניב אלרון, בהשקעה עצמית של 100 אלף דולר, כאשר היא נמצאת כרגע בתהליכי גיוס. "זיהינו הזדמנות עסקית באינטרנט בחו"ל, כאשר ראינו צורך הולך וגובר למוצר הזה בשוק העסקי", אומר לנדו, מייסד החברה. "הדבר דומה לתהליך שקרה בתחום הסלולר: בעבר חייגו מהטלפון במלון בחו"ל עם כרטיסי חיוג. אנשים ירצו גם להשתמש באינטרנט הנייד כשהם בחו"ל". לדברי לנדו, החברה מתכננת להרחיב את הפתרונות שלה לחו"ל עם שירותים נוספים באותו תחום, אולם היא לא מציינת אם מדובר בשירותי שיחה קולית.