שר התיירות העדיף לצאת לבלות עם עוזריו גם בברזיל

(עדכון) זאת בעת שהצטרף מיסז'ניקוב למשלחת נשיא המדינה, שמעון פרס, לפני שלושה חודשים בברזיל ■ כך למשל לא הגיע השר ופמלייתו לאירוע שהתקיים עם מושל סאן פאולו ועם אנשי עסקים ■ מלשכת שר התיירות נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות שקריות ונבזיות" ■ תמונות מחאה נגד נתניהו כיכבו בעמוד הפייסבוק של שר התיירות

הבוקר (ב') התברר כי התנהלותו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בספרד, כפי שנחשפה אתמול בערוץ 10, לא היתה חריגה: ל"גלובס" נודע כי בעת שהצטרף מיסז'ניקוב למשלחת נשיא המדינה, שמעון פרס, לפני שלושה חודשים בברזיל, נעדר שר התיירות ממספר אירועים רשמיים והעדיף לצאת לבלות עם עוזריו.

לפמליית נשיא המדינה הצטרפה משלחת שמנתה נציגים מ-40 חברות מובילות במשק הישראלי מתחומי טכנולוגיות המים, החקלאות, התקשורת, האנרגיה, המכשור הרפואי ומנכ"לי התעשיות הביטחוניות, וכן עיתונאים כמעט מכל כלי התקשורת בארץ. המשלחת ביקרה במשך תשעה ימים בארבעה יעדים: ברזיליה, סאן פאולו, ריו דה ז'נרו ובואנוס איירס. לדברי כמה מחברי המשלחת, באירועים רבים שהוזמנו אליהם, הם נותרו נבוכים לאחר שכיסאו של שר התיירות נותר ריק.

כך למשל, לא הגיע השר ופמלייתו לאירוע שהתקיים עם מושל סאן פאולו ועם אנשי עסקים. גם מאירועים אחרים נעדר השר בטענה כי יש לו "לוח זמנים משלו".

באירוע של הקהילה היהודית בסאן פאולו למשל, התגלה כשל אבטחתי וכל חברי הקהילה הוצאו מהאולם והתבקשו להיכנס מחדש, תוך שהם עוברים בידוק מוקפד. שר התיירות העדיף שלא להמתין ועזב את המקום.

חברים במשלחת מספרים כי השר ופמלייתו נצפו יוצאים מהמלון בשעות לא שגרתיות לבילויים ליליים שהסתיימו בשעות הבוקר המוקדמות. חברי המשלחת מציינים כי השר ופמלייתו לא עשו מאמצים להסתיר את בילוייהם והתרברבו בכך.

פגישות בשבת

גורמים שהיו במשלחת הרימו גבה על התנהגותו של השר שבאה לידי ביטוי במקרים נוספים: לדברי אחד הגורמים, באחד האירועים, הזמין נשיא המדינה את מיסז'ניקוב לעלות לבמה לנאום. מיסז'ניקוב סירב לנאום וגם לא הסכים להסב לשולחן המכובדים שהוצב על הבימה ונותר לשבת בקהל.

משתתפים אחרים במשלחת כינו את התנהגותו של השר "קלת דעת" וסיפרו כי נראה נכנס ויוצא מהמלון שבו התארחו בשעות הלילה המאוחרות. לדבריהם, במהלך כל הנסיעה, ספורות הפעמים שנצפה עם חליפה ועניבה. גורמים שנכחו באירוע סיפרו על התנהגות דומה במהלך הנסיעה כולה.

עם זאת, פגישת עבודה שכן קיים השר התקיימה דווקא בשבת. גורמים במשלחת הופתעו לגלות כי מיסז'ניקוב נפגש עם גורמי תיירות בברזיל, דווקא בשבת, במלון שבו השתכנה המשלחת.

מלשכת שר התיירות נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות שקריות ונבזיות, השר מסרב להגיב על מסכת ההכפשות הנ"ל, תוך אזהרה כי הוא צפוי להגיש תביעת דיבה אם הדברים יפורסמו".

תמונות מחאה נגד נתניהו כיכבו בעמוד הפייסבוק של שר התיירות

סטס מיסז'ניקוב הוא לא רק אחד השרים הצעירים בממשלה ומצעירי חברי הכנסת במשכן, אלא גם אחד המקוונים שבהם. על כן מפתיע כי דווקא עמוד הבית שלו בפייסבוק אינו מעודכן: תחת הכותרת "דיקטטור" התנוססה באלבום התמונות שלו תמונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמו גם איור של הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, מאחורי סורגים וסמל של שלום עכשיו.

אז נכון שלא מיסז'ניקוב העלה בעצמו את התמונות, אלא גורם עלום בשם windsor west, אולם שר התיירות יכול היה לכל הפחות למחוק את המיצגים, כמו שעשו עמיתיו בכנסת, שקיבלו גם הם את התמונות: זבולון אורלב, זאב בוים וישראל חסון.

בתגובה נמסר מלשכת שר התיירות כי "מכיוון שאין יכולת שליטה בפייסבוק על הפעולה המכונה "תיוג", ואני מציע להיווכח בכך גם בעמודים של חברי כנסת נוספים, הרי שעם הפניית תשומת הלב לנושא הוסר התיוג המדובר".