חברת בזק: אין לנו תוכניות מפורטות לפריסת רשת ה-NGN

בזק התחייבה להעביר את כל המידע למשרד התקשורת בנושא לוחות הזמנים לפריסת הרשת ■ ל"גלובס" נודע כי עקב ניסיונות ההתחמקות של החברה מהעברת המידע פנה המשרד ודרש ממנה פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון שעסקו ברשת ה-NGN

הסאגה שבין בזק למשרד התקשורת סביב דרישת המשרד למידע על רשת ה-NGN שבזק פורסת לא נגמרת. למרות שבזק התחייבה להעביר את כל המידע שביקש ממנה המשרד בנושא לוחות הזמנים לפריסת הרשת, כולל תחזית לפריסה אוניברסלית של הרשת החדשה, עדיין טוענים במשרד התקשורת כי החברה נמנעת מלהעביר את המידע המתבקש בטענה שהוא לא בידיה.

ל"גלובס" נודע כי עקב ניסיונות ההתחמקות של בזק מהעברת המידע פנה משרד התקשורת לחברה ודרש ממנה פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון שעסקו ברשת ה-NGN, כדי שניתן יהיה לבדוק ולראות אם באמת לדירקטוריון החברה אין ולא היה מושג כיצד בזק הולכת לפרוס את הרשת.

גם מחברת HOT דורש משרד התקשורת הסברים על הרשת החדשה שהיא מקימה, וכן מהם לוחות הזמנים להשלמת הפריסה המלאה שלה. בעיני משרד התקשורת, בזק מתחכמת ונמנעת מלהעביר את המידע המתבקש מסיבות שאינן רלוונטיות, כמו חשש שהמידע ידלוף למתחרותיה. בזק מחויבת על פי חוק להעביר את המידע המדובר, אך המשרד נמנע מאיומים בקנסות משום שהוא נותן את הקרדיט שבסוף היא תתעשת ותעביר.

אולם, כאשר החברה טוענת שאין לה תוכנית פריסה מסודרת, הדבר נתפס בעיני המשרד כטענה לא רצינית שנועדה להתחמק מדיון אמיתי לגבי הרשת שלה, שמהווה עדיין את רשת התקשורת הלאומית של המדינה.

בזק בתגובה: "קיבלנו עוד מכתב בשרשרת המכתבים, ובו דרישה לעוד ועוד נתונים. הדבר לא יפריע לנו להמשיך לפרוס את רשת ה-NGN במהירות חסרת תקדים".