אובמה: "העסקים הקטנים ייצרו את רוב המשרות החדשות"

"הממשלה לא יכולה ליצור את העסקים האלה, אך היא יכולה לתת להם את התמיכה שהם זקוקים לה כדי להתרחב ולהעסיק עובדים נוספים" ■ אובמה ציין כי יוזמתו האחרונה תסייע לעסקים הקטנים לגייס עוד עובדים

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הבליט את חשיבות העסקים הקטנים בהתאששות הכלכלה האמריקנית ובפרט שוק העבודה. "העסקים הקטנים ייצרו את רוב המשרות החדשות וויהיו בחזית התעסוקה עם התאוששות הכלכלה", אמר אובמה בנאומו השבועי יום לאחר פרסום נתוני התעסוקה.

"הממשלה לא יכולה ליצור את העסקים האלה, אך היא יכולה לתת להם את התמיכה שהם זקוקים לה כדי להתרחב ולהעסיק עובדים נוספים", הוסיף.

אובמה הודיע לאחרונה על סדרת צעדים לעידוד ההעסקה בעסקים הקטנים, כולל הקלות מס ותמריצים בשווי 33 מיליארד דולר, ושימוש ב-30 מיליארד דולר מכספי הסיוע לבנקים שהוחזרו לעידוד ההלוואות לעסקים קטנים בבנקים מקומיים.

אובמה כינה את יצירת המשרות "העדיפות העליונה שלו השנה" וציין כי יוזמתו האחרונה תסייע לעסקים הקטנים לגייס עוד עובדים.

נזכיר כי משרד העבודה האמריקני פרסם אתמול (ו') את נתוני התעסוקה החודשיים לחודש ינואר, אשר הפתיעו לרעה מחד כשהצביעו על ירידה של 20 אלף משרות. מאידך, שיעור האבטלה בארה"ב הפתיע לטובה כשירד ל-9.7% לעומת צפי כי יוותר ברמתו הגבוהה מזה 26 שנה - 10%. זהו שיעורו הנמוך ביותר של האבטלה מאז אוגוסט.