פייסבוק ראש בראש מול גוגל: תשיק שירות דואר אלקטרוני

הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ': פייסבוק רוצה להיאבק בענקיות כמו גוגל ויאהו - הפרויקט, שזכה לשם Titan וכולל גם שינויים בעיצוב אתר הבית של הרשת החברתית, נקרא באופן בלתי רשמי ה-Gmail Killer

הרשת חברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק, ממשיכה להתרחב. הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' דיווח בסוף השבוע, בהסתמך על מקורבים לנושא, כי פייסבוק מתכוננת לפרויקט ענק בו תשיק שירות דואר אלקטרוני באתר הרשת, במטרה להיאבק בענקיות כמו גוגל ויאהו.

הפרויקט, שזכה לשם טיטן (Titan) וכולל גם שינויים בעיצוב אתר הבית של הרשת החברתית, מתכוון להוות תחליף לשרת הדואר האלקטרוני הפופולרי של גוגל, ונקרא באופן בלתי רשמי ה-Gmail Killer.

במהלך זה נכנסת פייסבוק לתחום הליבה של הרשת, בו חברים מאות מיליוני משתמשים בעולם, וככל הנראה היא ממוצבת היטב לחדור גם לתחום הדואר האלקטרוני.

שוב: עיצוב מחדש לאתר הרשת החברתית

כאמור, פייסבוק שוב מעצבת מחדש את אתרה. לפי הודעת הרשת החברתית, שמציינת יום הולדת שישי, השינויים בעיצוב ידגישו את אפשרויות המשחק, החיפוש והאפליקציות המוצעות לגולשים. השינויים ישולבו בהדרגה, ולא כל המשתמשים ייחשפו אליהם בו-זמנית. בעיצוב החדש ירוכזו הלינקים להצעות החברות, למסרים ולתגובות בראש העמוד. תיבת החיפוש המקוון, אותה מפעילה מיקרוסופט, תקבל מקום בולט יותר.

פייסבוק הולכת וצוברת פופולריות, ומסקר שפורסם לאחרונה בבריטניה, עולה כי האתר הוא הפופולרי ביותר בקרב הגולשים באינטרנט באמצעות הסלולרי. לפי הסקר, שנערך מטעם פורום חברות הסלולר, הגולשים הסלולריים בילו 2.2 מיליארד דקות בפייסבוק בדצמבר 2009, כמעט מחצית מהזמן שהקדישו לגלישה סלולרית בכלל. על-פי הסקר, 16 מיליון אנשים בבריטניה גלשו גלישה סלולרית ב-2009. האתר השני בפופולריות שלו היה גוגל, אך הגולשים בילו בגוגל כחמישית מהזמן בו בילו בפייסבוק.

מיקרוסופט מפסיקה לנהל מודעות פרסום בפייסבוק

פייסבוק מפסיקה את ההתקשרות עם מיקרוסופט, שניהלה חלק ממודעות הפרסום המקוונות ברשת החברתית, ועוברת לשליטה עצמית מלאה בניהול המודעות. מיקרוסופט תמשיך למכור מודעות פרסום מבוססות טקסט בפייסבוק, ותרחיב את שילוב מנוע החיפוש בינג ברשת החברתית גם מחוץ לארה"ב.

מפייסבוק נמסר כי מודעות הפרסום שתשלב באתר יותאמו לגולשים על סמך המידע האישי בעמוד הפרופיל שלהם. החברה מסרה כי "השילוב בין התאמת המודעות ללקוחות לבין הפיצ'רים החברתיים שלהן הוא המניע מאחורי האסטרטגיה החדשה שלנו". עוד נמסר מפייסבוק כי מודעות הפרסום בניהול מיקרוסופט לא מוצגות במספר שווקים מחוץ לארה"ב, וכי היא תפסיק כליל להציגן בתוך 30 יום. החברה לא מסרה אם תשלם למיקרוסופט פיצויים בגין הפסקת ההתקשרות. מיקרוסופט מחזיקה כ-1.6% בפייסבוק לאחר שהשקיעה בה 240 מיליון דולר באוקטובר 2007 לפי שווי של 16 מיליארד דולר.