סלקום העבירה את רכישת השילוט לחברת "חדשות העיר"

רכישת המדיה של סלקום נעשתה עד כה ע"י יוניברסל מקאן ו-TMF ■ "חדשות העיר" היא חברת מדיה קטנה מאד ■ בסלקום טוענים כי מדובר בצעד נקודתי הנובע ממניעים מסחריים ■ גורמים בענף: "מדובר בצעד תמוה"

סנונית ראשונה המבשרת על מהלך כולל? ל"גלובס" נודע כי סלקום הוציאה את הרכישה והתכנון של תחום שילוט החוצות בקמפיין הנוכחי שלה מחברות המדיה שלה, והעבירה אותו לחברת מדיה קטנה מאוד בשם "חדשות העיר".

על-פי גורמים בענף, קיימת אפשרות שמדובר במהלך כולל של הפרדת תחום השילוט מהרכש הכולל, ואילו בסלקום טוענים כי מדובר במהלך נקודתי שמטרתו ייעול וחיסכון.

"חדשות העיר" היא חברת מדיה קטנה שאיננה פועלת עם מפרסמים גדולים.

סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, שימש בעבר כסמנכ"ל השיווק של רשת שופרסל - אף היא בבעלות אי.די.בי. בתקופת כהונתו כסמנכ"ל שופרסל החלה "חדשות העיר" לקנות שילוט חוצות עבור שופרסל. בהמשך עבר כהן לתפקיד סמנכ"ל השיווק בסלקום ,וגם שם החלה "חדשות העיר" לרכוש את השילוט המקומי.

אולם, עתה חל שינוי באופי הפעילות המשותפת שבין "חדשות העיר" לסלקום, ו"חדשות העיר" קיבלה לראשונה את הרכישה של קמפיין שילוט ארצי, שנרכש למעשה כמעט מכל חברות השילוט. בחלק מחברות השילוט אמרו ל"גלובס" כי נאמר להם שמדובר במהלך כולל.

רכישת המדיה של סלקום נעשית באמצעות חברות המדיה של משרדי הפרסום של החברה - יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון ו-TMF, הרוכשת גם את המדיה עבור משרד הפרסום גיתם BBDO. מדובר בשתיים מחברות המדיה הגדולות בישראל.

בענף התקבל המהלך של סלקום בהרמת גבה: "קשה להאמין ששתי חברות כה גדולות וחזקות לא יכולות להתחרות במחיר שמציע ספק קטן כל-כך", אמר שלא לייחוס אחד הבכירים בענף, "מדובר בצעד תמוה - בלשון המעטה".

סלקום איננה נחשבת למפרסמת גדולה בתחום שילוט החוצות, אבל יש לזכור כי קמפיין אחד שלה יכול להיות שקול לפעילות שלמה של מפרסם קטן. קמפיין השילוט הנוכחי של סלקום כולל כ-600 פני פרסום, והוא מבוצע על-ידי גיתם BBDO.

מנגד, בסלקום טוענים כי המהלך נעשה משיקולים מסחריים בלבד, לאור מחיר תחרותי שהציעה "חדשות העיר": "מדובר במהלך נקודתי שהחברה מבצעת", נמסר מסלקום, "'חדשות העיר' הציעו הצעה שאי-אפשר לסרב לה. חיסכון הוא צו השעה".

מ-TMF נמסר בתגובה: "כל המהלכים מתואמים איתנו".