ח"כ פלסנר לא מתנצל על היותו שיאן הטיסות: "אני גאה בעשייה שלי"

בראיון ל"גלובס": "לכנסת יש תפקיד חשוב לחיזוק וקידום יחסי החוץ של מדינת ישראל תוך כדי עבודה שוטפת מול פרלמנטים ופרלמנטרים, שמאפשרת להסביר את עמדתנו, לקיים דיאלוג ולהעלות נושאים שחשובים למדינת ישראל על סדר היום הבינלאומי"

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) לא מתנצל על היותו "שיאן הכנסת בנסיעות לחו"ל".

"לכנסת יש תפקיד חשוב לחיזוק וקידום יחסי החוץ של מדינת ישראל תוך כדי עבודה שוטפת מול פרלמנטים ופרלמנטרים, שמאפשרת להסביר את עמדתנו, לקיים דיאלוג ולהעלות נושאים שחשובים למדינת ישראל על סדר היום הבינלאומי", אומר פלסנר בראיון ל"גלובס".

"אני גאה בעשייה שלי כראש הנציגות של הכנסת במועצת אירופה שבמסגרתה הצלחתי לראשונה מאז 2007 לשים את סוגיית האיום האיראני על סדר היום הפרלמנטרי האירופי, ולרכך באופן משמעותי את דו"ח סאסינו (דו"ח על מעשי ישראל במבצע עופרת יצוקה ובשטחים. א.ה)".

"אני מתכוון להמשיך לפעול באינטנסיביות בזירה הבינלאומית, ואני מקווה שהביקורת כלפי תהיה עניינית ולא שטחית", אומר פלסנר על פרסומים לפיהם ב-10 חודשי כהונתו בכנסת (ממארס 2008 עד דצמבר 2009) הוא השתתף בחמש משלחות פרלמנטריות לחו"ל ושהה מחוץ לגבולות ישראל במשך 27 ימים.

"בהיותו אחד היחידים השולט בשפה האנגלית ברמת שפת אם, טבעי שהוא ייצג את כנסת ישראל במועצת אירופה", הסביר רובי ריבלין.

פלסנר הוא נציג הכנסת במועצת אירופה, ונדרש להשתתף מדי כמה חודשים בדיוני המועצה וועדותיה כדי להגן על מדינת ישראל. לח"כ מעורבות פעילה בגיבוש הדו"ח הרשמי של מועצת אירופה על המצב במזה"ת- הדו"ח נכתב בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", וכולל התייחסות נרחבת לישראל.

"בשיחות ודיונים שנערכו במשך תקופה ארוכה מול הדווח הממונה, ובפורומים שונים של מועצת אירופה, פעלתי כדי שהאינטרסים של מדינת ישראל ייוצגו ויבוטאו כראוי בדו"ח הסופי".

"מיקמתי את האיום האיראני על סדר היום של מועצת אירופה "התעקשות" כי גם הנושא האיראני יזכה להתייחסות בדו"ח על המזה"ת הנזכר מעלה. הובלתי יוזמה, אשר התקבלה ואושרה, למינוי דווח של המועצה לנושא תכנית הגרעין האיראנית". פלסנר מדגיש כי פעל רבות לחידוש פעילותו של הפורום טרליטראלי.

נציין כי מאז בינואר 2005, החליטה האסיפה הפרלמנטארית של מועצת אירופה, להקים פורום משולש, בו ישתתפו חברי כנסת, חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית ופרלמנטרים אירופים (חברי האסיפה של מועצת אירופה), על מנת לתמוך בתהליך השלום, אך מאז יוני 2008 הוא לא כונס.

"בשנה האחרונה, השקעתי אנרגיה מרובה בשכנוע עמיתנו האירופאים כי אכן ניתן לקיים מפגש של הפורום שהוקם, אם ישאיר את העיסוק בסוגיות הליבה למשא ומתן בין ההנהגות, ויתמקד בסוגיות שוטפות כגון סביבה, בריאות ותעסוקה. עקב כך, יו"ר תת הועדה למזה"ת הסכימה לפעול לכינוס מחודש של הפורום המשולש, וקיבלה את הצעת תורכיה לארח את המפגש הבא, שאמור להתקיים בתחילת מארס 2010", הוסיף פלסנר.

במסגרת תפקידו, פלסנר אחראי לשמירה על קשר שוטף עם חברי פרלמנט אירופאיים - יצירת קשרי עבודה עם מאות חברי פרלמנט מכל רחבי אירופה, המהווים בסיס לשיתוף פעולה שוטף ופורה בנושאים שונים, ובעיקר לגיוס תמיכה לסוגיות בהן ישראל זקוקה לכזו.

אומ"ץ פונה למבקר

תנועת אומ"ץ פנתה היום למבקר המדינה בבקשה לבדוק חריגות בנסיעות לחו"ל של חברי הכנסת. "בימים האחרונים פורסם כי מנכ"ל הכנסת דן לנדאו, בחסותו של יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, יזמו שדרוג לח"כים הנוסעים לחו"ל למחלקות עסקים. הנימוק שניתן לכך היה דחוק: ח"כים יוצאים לחו"ל בשליחות בטיסות בוקר וזקוקים לתנאים מיוחדים בטיסות על-מנת להגיע רעננים להמשך סדר יומם".

"ככל הידוע לנו, חלק מהטיסות יוצאות במהלך שעות היום והערב ונושא הרענון נשמע גרוטסקי. בנוסף לכך חלק מחברי הכנסת אינם מגיעים ישר לפגישות ומבלים את זמנם באורח פרטי. שורה של צעדים שננקטו באחרונה ע"י יו"ר הכנסת ומנכ"ל הכנסת לרווחתם, נוחיותם ושדרוג תנאיהם של ח"כים שכרוכים בעומס תקציבי ניכר על קופת המדינה, אינם נעשים, כנראה, לשם שמים אלא לצורך קידום אינטרסים ברורים של יו"ר הכנסת, המבקש לצבור פופולאריות בקרב חברי הכנסת על-מנת לזכות בתמיכתם בעתיד בהתמודדות אישית זו או אחרת".

"משרד מבקר המדינה ערך בשנתיים האחרונות בדיקה לגבי התנהלותו הכספית של מנגנון הכנסת בעידן כהונתה של ח"כ דליה איציק. נראה שהגיע השעה לחדש את הבדיקה לגבי ההתנהלות של המנגנון בתקופה הנוכחית של יורשה ח"כ ראובן ריבלין".