"לשבור את מחירי השוק זו מלחמה"

לאחר שנואשו מהתחרות: "רק בת"א פועלות 60 חנויות", החליטו שילון וסעודיאן לאחד כוחות ולהקים סופרמרקט לחיות. האם יצליחו להיות "רמי לוי של עולם החיות", כשאיפתם?

העסק: "רמי לוי של עולם החיות", כך בדיוק מגדירים את עצמם עודד שילון (29) וגדי סעודיאן (31).

במרץ 2009, אחרי שמונה חודשים של היערכות ושיפוץ החנות, פתחו השניים את "פט פוינט": סופרמרקט של 450 מ"ר ברחוב החשמונאים בתל-אביב המיועד לציוד ולמזון חיות "במחירים הכי זולים בעיר", כדבריהם.

לפני "פט פוינט", השניים עבדו כשכירים בחנות לחיות, וכשזו נסגרה בגלל חובות, החליטו ששכירים הם לא חוזרים להיות.

שילון הקים את "אניפט", וסעודיאן את "גג לחיות", שתי חנויות שעוסקות בשיווק ציוד ומזון לחיות.

כעבור שנה הקימו, בנוסף ובשותפות, את "פט פוינט". "החלטנו ללכת על סופרמרקט זול לציוד ולמזון לחיות, כי רק בתל-אביב פועלות 60 חנויות קטנות בתחום הספציפי זה, ולכן אין שום כדאיות בהקמת חנות קטנה נוספת, אלא אך ורק בהקמת חנות קונספט גדולה, וזולה", אומרים השניים.

פריצה עסקית: "שכפול המודל הנוכחי לרשת חנויות, הוא הדבר שיביא לנו את הפריצה העסקית", סבורים שילון וסעודיאן.

קושי: "לשבור את המחירים בשוק. זה אומר שאנחנו צריכים לצאת למלחמה", אומרים השניים.

לדבריהם, יבואני ציוד ומזון לחיות קיבלו פניות זועמות מקמעונאים-בעלי חנויות, שאיימו להפסיק למכור להם את הסחורה שלהם - אם לא ינטרלו את הורדת המחירים.

"היו ימים שאף יבואן-משווק לא רצה למכור לנו סחורה בגלל שהורדנו מחירים. זה גרם לנו לייבא חלק מהמוצרים בעצמנו ולהתדפק על דלתה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

"לצערנו, אין לנו שבוע בלי מלחמות עם ספקים. זה קשה אבל גם מאתגר".

טריק שיווקי: "המילה טריק לא מתאימה, אנחנו מעדיפים להשתמש במילה 'יצירתיות'.

"כדי למשוך עוד ועוד לקוחות בצורה יצירתית, יזמנו שיתופי פעולה עם העמותות המרכזיות לבעלי חיים.

"במסגרת שיתוף פעולה זה, כל אדם שמאמץ דרך העמותות הללו כלב או חתול, מקבל מאיתנו שובר מתנה לקניית ציוד ומזון לחיות ב'פט פוינט'".

מתחרים: "יש את הדור הישן של המתחרים - בעלי החנויות הוותיקות - שבדרך-כלל מתנהגים בצורה מאוד לא הוגנת ודי דורסנית.

"לצערנו, הם מתקשים מאוד להבין שיש דור חדש, רענן ותחרותי בשוק.

"לנו יש שפה משותפת עם הדור החדש של המתחרים, כלומר עם בעלי החנויות החדשות".

הלקוח הישראלי: "מוטה מחיר ומגוון מאוד.

"הוא מקפיד לעשות סקרי שוק מקיפים מאוד וטרחניים לא פחות.

"יש גם כאלה שמנצלים לרעה את השירות הטוב שניתן להם, ולא מתביישים להחליף את אותו מוצר חמישה-שישה פעמים.

"בתחילת הדרך, אפשרנו ללקוחות לשלם בכרטיסיה, אבל מהר מאוד הבנו שאנחנו חייבים לעצור את זה, כי אנשים לא רק שלא שילמו בזמן אלא גם שכחו שלא שילמו".

מיתון: "אין לנו אומדן השוואה או יכולת להעריך איך המיתון השפיע עלינו, כי רק התחלנו למכור בתקופת המיתון, במרץ 2009. למרות זאת, אנחנו די מרוצים מהמספרים".

עתיד: "אנחנו שואפים קודם כל לייצב את המערכת, ובהמשך להמשיך ולפתח אותה - על-ידי פתיחת סניף נוסף, בבעלות, מחוץ לתל-אביב. התכנון הוא לעשות זאת לקראת סוף השנה".

מה למדתם בדרך: "שהדברים הכי חשובים נמצאים בפרטים הקטנים, ושאם נצליח לשמור על הפרטים הקטנים לאורך זמן, העסק יגדל".