טדי לא נח: פלייטק רכשה מפעילת בינגו מקוון תמורת 56 מיליון דולר

זאת כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" ■ מדובר ברכישה החמישית של החברה בתוך 3.5 שנים ■ החברה הנרכשת, Virtue Fusion, ייצרה אשתקד רווח EBITDA של 6 מיליון דולר

טדי שגיא לא נח על זרי הדפנה וממשיך להרחיב את הפעילות של פלייטק - מקור הונו העיקרי - דרך רכישות. פלייטק , המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים ונסחרת בשוק ההון הבריטי, הודיעה על רכישת Virtue Fusion המפתחת תוכנות עבור אתרי בינגו מקוונים.

תמורת נכסי החברה תשלם פלייטק סכום ראשוני של 33.4 מיליון אירו (45 מיליון דולר), וסכום נוסף של 8.1 מיליון אירו (11 מיליון דולר) שישולם ברבעון הראשון של 2011, בהתאם לעמידת החברה הנרכשת ביעדי EBIT (רווח לפני הכנסות/הוצאות מימון ומס) לשנה הנוכחית.

לפלייטק, נזכיר, אין שום בעיה לממן רכישה בסדר גודל שכזה. נכון לתום המחצית הראשונה של 2009 (החברה מחויבת רק בדיווח מלא מדי חצי שנה) נחו בקופת החברה 66 מיליון דולר, וסביר להניח שכיום נחים בקופתה קצת יותר מרשרשים לאור יכולתה של החברה לרשום תזרים מזומנים חיובי.

כך או אחרת, הרכישה הנוכחית היא החמישית במספר של פלייטק במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות (מאז נסגר בפניה השוק האמריקני), והיא ממחישה עד כמה דבקה החברה באסטרטגיית המיזוגים והרכישות, ואינה מבססת את התפתחותה רק על צמיחה אורגנית.

"לחדור לשווקים מפוקחים"

באשר לחברת Virtue Fusion, אין זו הפעם הראשונה בה נקשר שמה בזה של פלייטק. כפי שחשפנו כאן לראשונה כבר לפני שנתיים, ניהלה פלייטק מגעים עם החברה, אך נראה שאז הנרכשת לא הייתה בשלה דיה והמגעים עימה הוקפאו.

נכון להיום Virtue Fusion היא חברה רווחית, בדומה לשאר השחקניות בענף הבינגו המקוון. אשתקד רשמה החברה הכנסות של 12.3 מיליון ליש"ט (19.3 מיליון דולר - צמיחה מרשימה של 52% לעומת 2008) ורווח EBITDA (רווח לפני פחת, הפחתות, הכנסות מימון ומס) של 6 מיליון דולר לעומת 3.6 מיליון דולר בשנת 2008. נתונים אלו ממחישים כי בינגו מקוון הוא אחד הסגמנטים בעל שיעורי הצמיחה הגבוהים בענף, לפחות כמו שהיה הפוקר המקוון בימיה הראשונים של תעשיית ההימורים המקוונים.

Virtue Fusion הוקמה לפני כעשור והפכה לאחת השחקניות המובילות ברשת. עיקר פעילות החברה מתרכז באנגליה, אך במהלך השנים חדרה החברה למדינות נוספות באירופה. לחברה יש כיום 20 ומעלה לקוחות (בעלי רישיון להשתמש בתוכנה פרי פיתוחה), כולל מותגי ענק דוגמת William Hill (שותפה אסטרטגית של פלייטק), Ladbrokes (שכמעט רכשה בעבר את 888 הישראלית), והמותג Paddy Power.

לפלייטק, נזכיר, יש כבר פעילות בינגו משל עצמה, ולכן רכישת Virtue Fusion צפויה לחזק את מעמדה בתחום, בעיקר מכיוון שהיא תגדיל את מסת השחקנים שלה ברשת. מסת שחקנים, כזכור, היא המפתח להצלחה של אתר מקוון (במיוחד במשחקי פוקר), ולכן החיבור בין רשת הפוקר של פלייטק (שנחשבת לאחת הגדולות בעולם) לבין הרשת של Virtue Fusion תיטיב עם שתי החברות.

"הבינגו נחשב למשחק חברתי בלא מעט תרבויות, ולכן לרגולטורים קל יותר להתיר את פעילות הבינגו המקוון בהשוואה לפוקר או משחקי הקזינו למיניהם. לכן, רכישת Virtue Fusion גם מאפשרת לנו לחדור לשווקים חדשים שיש בהם פיקוח רגולטורי על התחום", ציין מור וויזר, מנכ"ל פלייטק בהודעת החברה. פלייטק הדגישה כי הרכישה תתרום לרווחיה כבר השנה.

פלייטק סיימה את 2009 עם הכנסות של 137.3 מיליון אירו (187 מיליון דולר - צמיחה של 23%), כאשר 64% מתוכם נבעו מפעילות החברה באירופה, 30% מפעילותה באסיה-פסיפיק, והיתר - 6% - משאר העולם.

לפי הערכות, פלייטק תסיים את 2009 עם רווח נקי של 110 מיליון אירו (כולל רווח מאחזקה של 29% בפעילות ווילאם היל).

פלייטק נסחרת כיום לפי מחיר מניה של 4.7 ליש"ט המשקף שווי חברה של 1.8 מיליארד דולר, עלייה של 26% בשנה האחרונה.