מנכ"לי חב' הסלולר לגבאי: התערב בסוגיית אנטנות הסלולר

המנכ"לים - גיל שרון מפלאפון, עמוס שפירא מסלקום ודוד אבנר מפרטנר - טוענים כי ללא הסדרה של הנושא לא ניתן יהיה לקיים את אותה איכות ברשתות

מנכ"לי חברות הסלולר מזהירים מפני ההשלכות של השינויים המתוכננים בנושא הקמת אנטנות סלולר ומתקני גישה אלחוטיים. ל"גלובס" נודע כי שלושת המנכ"לים של החברות - גיל שרון, מנכ"ל פלאפון; עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום; ודוד אבנר, מנכ"ל פרטנר - פנו למנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, וביקשו ממנו להתערב ולעצור את היוזמות שעשויות להביא לפגיעה חמורה באיכות רשתות הסלולר.

באמצעות פורום חברות הסלולר פנו השלושה לגבאי והסבירו כי משרד הפנים מכין בימים אלה תקנות למתקני גישה אלחוטית (אנטנות קטנות), שלמעשה יטרפדו את הקמתם.

לדברי השלושה, משרד הפנים מקדם שינוי דרמטי בהליכי הרישוי של מתקני שידור סלולריים באמצעות ביטולה המוחלט של תכנית המתאר הארצית לתקשורת מס' 36 א', שהותקנה רק בשנת 2002. החלפת התכנית הקיימת בחדשה עלולה לסרבל עד מאוד את התפתחות הרשתות וכן לפגוע באפשרות להקמת מתקני שידור חדשים.

עוד טענו המנכ"לים כי לפי עמדת נציג היועמ"ש בנושא התקנת מתקני גישה אלחוטית, המדינה מתכוונת להסכים להפסקה מיידית ומוחלטת של הקמת מתקני שידור אלה, וזאת משום שהמשרדים השונים לא יכולים להגיע להסכמה על נוסח תקנות שיאפשרו הקמת מתקני גישה אלחוטית בתנאים מסוימים.

לפי דברי המנכ"לים, חוסר שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה בעניינים אלה יוביל בהכרח לתוצאות שלא יאזנו את השיקולים הרלבנטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הציבורי לקיומה של תשתית סלולר איכותית.

"עלייה ברמות הקרינה"

"לאור התנהלות משרדי הממשלה, קיים חשש אמיתי כי מהלכים אלה עלולים לגרום לפגיעה משמעותית ברמתה ובאיכותה של הרשת הקיימת. מצב זה עלול להביא לא רק ליצירת חורי כיסוי וירידה באיכות השירות, אלא אף לעלייה ברמות הקרינה הבלתי מייננת".

באותו עניין, מנכ"ל חברת מירס, אברשה בורשטיין, כתב מכתב לשר הפנים אלי ישי, ובו ביקש שלא יחתום על ביטול הפטור להקמת מתקני גישה סלולריים, ובכך לאפשר קיום תחרות בענף הסלולר והורדה משמעותית של המחיר לצרכן.

במכתבו כותב בורשטיין כי "מי שבולם את האפשרות להוזיל את המחיר לצרכן הוא דווקא המשרד שתחת הנהגתך. חברת מירס זקוקה לפטור להקמת מתקני גישה סלולריים על מנת להקים את הרשת החדשה שלה, אשר תוביל להוזלת מחירי הסלולר בכ-20%".