דורון גלעזר ורותי יובל עלו ל"מעריב" 3.7 מיליון שקל בשנה וחצי

ב-2007 מינה עופר נמרודי את גלעזר ויובל לעורכי "מעריב" במקום אמנון דנקנר, שזכה לשכר בעלות של 1.2 מיליון שקל באותה שנה ■ בתקופה האחרונה נערכים בעיתון קיצוצים בכוח-האדם והורדות שכר

לא מעט פרטים חושף התשקיף שפרסמה היום "מעריב " לצורך הנפקת אג"ח של החברה. העיתון מעריב, שבשליטת הכשרת הישוב של עופר נמרודי, מדווח בשנים האחרונות על הפסדים כבדים כתוצאה מירידת כוחה של העיתונות המודפסת מחד, וכניסתו האגרסיבית של החינמון "ישראל היום" מאידך. מלחמה זו גבתה מהעיתון קיצוצים בכוח אדם והורדות שכר, אך מהתשקיף עולה כי עורכיו הראשיים נהנו מתנאי שכר נדיבים בהחלט.

כזכור, בשלהי 2007 מינה עופר נמרודי את דורון גלעזר ורותי יובל לעורכי "מעריב", במקום אמנון דנקנר, שזכה לשכר בעלות של 1.2 מיליון שקל באותה שנה. במאי 2009 התפטרו השניים מתפקידם, לאחר שבינואר אותה שנה הופחת שכרם בשיעור של 20%. מתשקיף מעריב עולה שגם כך, גלעזר ויובל משכו בשנה וחצי שכיהנו שכר בעלות מצרפית של 3.7 מיליון שקל.

על-פי התשקיף, עלות השכר של גלעזר עמדה אשתקד על 637 אלף שקל (עבור 5 חודשים כאמור), כולל תשלומים לתקופת הסתגלות. בשנת 2008 היתה עלות שכרו 1.3 מיליון שקל, כך שבמהלך כהונתו הקצרה ב"מעריב" צבר גלעזר, במונחי עלות, הון מכובד של 1.9 מיליון שקל. עלות שכרו, כמו גם זו של יובל, לא כללה מענקים או תשלומים מבוססי אקוויטי, כי אם רק שכר נטו.

במקרה של יובל מדובר על עלות שכר של 634 אלף שקל עבור עבודתה אשתקד, ואם מוסיפים לכך את עלות שכרה בשנת 2008 (1.2 מיליון שקל) - יש כאן הון נצבר של 1.8 מיליון שקל. המנכ"לית הנכנסת של מעריב, אווה מדז'יבוז', לשעבר מנכ"לית רדיו ת"א שמונתה לתפקיד באוקטובר האחרון, זוכה לשכר ברוטו של 60 אלף שקל לחודש בששת החודשים הראשונים לכהונתה. החל מאפריל הקרוב יועלה שכרה החודשי לרמה של 70 אלף שקל, בנוסף לרכב, תנאים סוציאליים, החזר הוצאות וכך הלאה.

22
 22