גוגל מגיירת את האנדרואיד: תקצר את מועד ההשקה בישראל

משתמשי הסלולר בישראל צפויים ליהנות בקרוב מגל של טלפונים סלולריים עם מערכת ההפעלה של גוגל ■ עד היום נאלצו יבואניות הטלפונים לבצע את הגיור בעצמן לכל מכשיר אנדרואיד שהשיקו בישראל

משתמשי הסלולר בישראל צפויים ליהנות בקרוב מגל של טלפונים סלולריים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. זאת, בעקבות החלטה של גוגל ישראל "לגייר" את מערכת ההפעלה ולשחרר אותה ליצרניות הטלפונים כבר ביוני הקרוב.

עד היום נאלצו יבואניות הטלפונים - סאני שמשווקת את סמסונג וניופאן טלקום שמשווקת את HTC - לבצע את ה"גיור" בעצמן לכל מכשיר אנדרואיד שהשיקו בישראל.

גם מוטורולה - ששוקדת בימים אלה על השקת מכשיר הדגל שלה, מיילסטון (דרויד) - מבצעת "גיור" בצורה עצמאית.

הצורך לבצע "גיור" עצמאי גרם ליבואניות לעלויות נוספות, ובעיקר לעיכובים רבים בזמני השקת המכשירים לעומת שאר העולם. "גיור" על-ידי גוגל יאפשר ליצרניות, שטרם השיקו כאן טלפונים חכמים שכוללים את מערכת אנדרואיד, לקצר את זמני ההשקה. כמו כן, דגמים עתידיים של חברות שכבר מוכרות מכשירי אנדרואיד יזכו לתהליכי השקה מהירים יותר.

חלק מהיצרניות בונות על העברית של גוגל. סוני אריקסון, שהכריזה לפני כשבועיים בכנס הסלולר העולמי בברצלונה על הדגמים X10 Mini ו-X10 Mini Pro, לא תשיק אותם בישראל עד שתצא הגירסה העברית של גוגל. מבחינת סוני אריקסון, שלא השיקה עדיין טלפוני אנדרואיד, מדובר בתהליך מיותר שגוגל למעשה פותרת עבורה כעת.

מיקרוסופט לא מגיירת בעצמה

החלטתה של גוגל "לגייר" את אנדרואיד היא מפתיעה, בעיקר בהשוואה למתחרה העיקרית שלה, מיקרוסופט. החברה האחראית על חלונות מובייל לא מתייחסת לישראל שנים ארוכות בכל הנוגע לטלפונים סלולריים. כל הטלפונים שהושקו כאן עם חלונות במשך השנים "גוירו" על-ידי חברות צד שלישי. הדבר הוביל לעיתים קרובות לתהליכי "גיור" לקויים ולבעיות בעברית במכשירים, כמו למשל הופעת הטקסט בכיוון הלא נכון או איטיות של כל מערכת ההפעלה.

גם מערכת ההפעלה החדשה, Windows Phone 7, שעליה הכריזה מיקרוסופט בברצלונה ושהשקתה העולמית מתוכננת לקראת סוף השנה, לא צפויה לזכות ל"גיור" רשמי על-ידי מיקרוסופט. ככל הידוע, כרגע יש בעיה להכניס עברית למערכת ההפעלה החדשה, ולא ברור אם חברות צד שלישי יוכלו להתמודד עם המחסומים הללו.

באופן כללי, חלונות מובייל בגירסאותיה השונות לא זכתה להצלחה בישראל. כיום רוב המפעילות בישראל מעדיפות להפחית השקות של טלפונים הכוללים אותה. אולם הכרזתה של מיקרוסופט על גירסה 7 הפתיעה את רוב התעשייה, מכיוון שלפי ההבטחות של החברה, מדובר במערכת הפעלה שזכתה לשינויים קיצוניים לעומת גירסה 6.5 הנוכחית, הכוללת בין השאר ממשק חדש וחיבורים עם שירותי המוזיקה והמשחקים Zune ו-XBOX לייב של החברה.

ראוי לציין כי נוקיה פיתחה כבר לפני מספר שנים עברית למכשירי הסימביאן שלה, דבר שמאפשר ליורוקום, משווקת נוקיה בישראל, להשיק כאן טלפונים חדשים של היצרנית הפינית במהירות גבוהה יחסית.

בגוגל ישראל סירבו להגיב.